Mô tả công việc
The Data Analyst will be part of the Data Analytics team, and work to supplement the analytics and visualization contributions towards the data- driven decisions at MoMo. This candidate should enjoy managing high volumes of commercial and operational data and be comfortable providing analyses and insights. They will have the opportunity to directly influence the products and development of the company, and their conclusions will have a wide- ranging impact on the commercial decisions of the business. The main tasks include, but are not limited to:
Ad- hoc Reporting & Data Analysis duties or other responsibilities as required
Collaborating with internal team to consolidate requirements, understand business needs, and deliver projects in a timely manner
Building, developing, and maintaining automated dashboards to monitor performance metrics
Designing and implementing solutions and best- practices, with automation and scalability in mind, to empower end- users to become self- reliant
Monitoring data quality to ensure data sources are reliable and relevant for the team’s purposes
Analyzing complex data to drive insightful findings and translating them into meaningful, actionable recommendations for our stakeholders
Types of projects include: customer segmentation; analyses to enhance user acquisition, engagement, conversion, retention; reporting standardization; gamification; A/B testing & experimentation analysis for product development and optimization
Yêu cầu công việc
Minimum Qualifications
University degree (BA, BSc, etc.) in a quantitative discipline such as Statistics, Computer Science, Mathematics, Information Management; or University degree with quantitative/statistics coursework such as Business, Economics, Marketing, or relevant fields
Key Skills/Experience Required
Experience writing complex queries in SQL or other SQL- based languages
Self- learner and quick to adopt new knowledge and technical skills
Ability to visualize findings, create meaningful insights, and arrive at actionable recommendations
Solid technical/functional knowledge in statistics
Experience with BI/analytics/statistics tools and languages (Google BigQuery, Google Data Studio, R, Python,etc.)
Foster strong relationships with business units by establishing a culture of support and shared accountability within the team
Excellent analytical skills and problem- solving aptitude
Work proactively with key business partners to closely monitor risks and opportunities and identify improvement opportunities
Strong spoken and written communication skills (in both English and Vietnamese) to collaborate with team members and to explain findings clearly to internal team as well as stakeholders
Effectively collaborate within a team as well as work independently
Ability to collect, organize, and analyze significant amounts of data with high attention to detail
Sense of ownership, a growth mindset, and the ability to recommend solutions which are scalable
Quyền lợi
Premium health care insurance
13th month salary bonus and yearly performance bonus.
14 paid days off per year
Salary review at least one time per year based on employee&039;s performance and contribution.
Outing/team- building activities (company trip , soccer sport, english club, running club,..).
Work with experienced & strong team.
Great allowances (lunch, parking, birthday, happy hours....)
Other benefits as per stated in Vietnamese Labor Law
Friendly, dynamic & flexible working environments.
Attractive compensation & benefits.
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-08 02:40:02
Crossian là một doanh nghiệp thương mại điện tử dựa trên công nghệ có tốc độ tăng trưởng cao. Đằng sau sự thành công của chúng tôi là con người của chúng tôi. Là một công ty khởi nghiệp được thành lập vào năm 2020, chúng tôi đã tạo ra một môi trường năng động và có nhịp độ nhanh, cho phép mọi người của chúng tôi đạt được tốc độ CAGR chung trên 400% chỉ trong vòng chưa đầy 3 năm. Sứ mệnh của chúng tôi hiện nay là xây dựng thương hiệu DTC và tăng LTV của khách hàng bằng cách cung cấp các sản phẩm có giá trị tốt nhất được hỗ trợ bởi các chính sách dịch vụ khách hàng vô nghĩa vì Lấy khách hàng làm trung tâm là giá trị cốt lõi của chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Gói bảo hiểm sức khỏe toàn cầu
- Các quyền lợi khác theo Chính sách Công ty và Luật Lao động Việt Nam
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty
- Chuyến đi công ty hàng năm (ngân sách lên tới $1200), xây dựng nhóm (120$/năm), các sự kiện/hoạt động gắn kết
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2020
- Ngày hoạt động: 16/07/2020
Mission
- CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ VÀ GIẢI PHÁP PHẦN MỀM CROSSIAN VIỆT NAM quyết tâm phát triển và đem đến những sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao nhất cho khách hàng. Chúng tôi luôn nỗ lực và sáng tạo để phục vụ các nhu cầu của khách hàng, giúp đỡ khách hàng trong quá trình sử dụng dịch vụ của chúng tôi.