Mô tả công việc
- Check input and output contracts
- Make input and output invoice
- Input documents in MISA
- Make a payment, cash voucher, cashier
- Compare reports of receivable and payable of clients and suppliers
- Provide the information as requirements
- Make monthly statistics report
- Review and verify the accuracy of selected accounts to ensure financial integrity and identify discrepancies.
- Update general expenses periodic.
- Undertake various administrative tasks for the accounting department, such as placing orders for other departments
- Purchase personal protective equipment (PPE) for the office and laboratory on a quarterly basis
- Handle SIM cards and phones for employees
- Update licenses for the respective companies (Store and provide licenses to departments upon request)
- Save accounting document, bank statement, and update daily amount
- Make a list and payment by transfer for suppliers, advance by transfer for staff, PIT tax and social insurance contribution
- Printing relevant financial documents or reports, such as account statements, transaction records, or financial summaries… for review and record-keeping.
- Make quarterly tax report (if any)
- Other tasks as required by the Finance Manager
Yêu cầu công việc
- Diploma/ Bachelor’s degree in Accounting, Finance or relevant
- Knowledge of financial and accountant laws including tax compliance
- Knowledge of basic accounting procedures and principles
- Experience with general ledger functions and the month-end/ year-end close process
- From 2 years of working experience as an accountant
- Priority for who having knowledge of taxes and experience in preparing tax reports and finalizations
- Intermediate English skills
SOFT SKILLS
- Computer skills: can use MS Office particularly strong capabilities in MS Excel
- Ability to use accounting software (MISA)
- Being able to communicate with internal and external parties (primarily work with suppliers)
- Reporting skills
- High numeracy and sound technical skills
- Accurate & attention to detail and an investigative nature
Desired personal behaviors
- Ethical, i.e. fair, truthful, sincere, honest and discreet
- Diplomatic, i.e. tactful in dealing with people
- Organized, i.e. exhibiting effective time management, prioritization, planning, and efficiency
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review.
- Personal Health-care insurance.
- Annual teambuilding and health check-up.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary).
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
Honor Lane Shipping (HLS) được thành lập từ năm 1997, đến nay HLS đã mở rộng tới 38 văn phòng sở hữu, với hơn 1000 nhân viên. Với khối lượng vận chuyển hàng hóa vượt quá 400.000 TEUS, chúng tôi đã đa dạng hóa danh mục dịch vụ và phạm vi phủ sóng của mình, từ chuyển phát nhanh 1 KG đến dự án di dời nhà máy, chúng tôi hợp lý hóa các giải pháp vận chuyển hàng hóa cho khách hàng. Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành.HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 1997
Mission
Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành. HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.