Mô tả công việc
I. HR Admin Tasks
Prepare offer letter, labor contract and C&B related documents
Follow up labor contract/ annex expiry and proceed contract renewal
Ensure accurate on-boarding and termination process including documentation preparation, communication to related department, exit interview and onboard/off-board checklist
Ensure accurate and up-to-date employee data base as well as completion of employee’s personal profile.
Forecast, tracking, raise PR to purchase staff supplies in budget.
II. Training & Recruitment
Filing & record management: responsible for the proper maintenance of all employee’s files, maintain and upkeep all leave records of all employees to ensure that all leaves are promptly cleared.
Manpower planning: ensure effective utilization of manpower, timely recruitment of all staff, selection of right candidate for the job, screening, interviewing.
Induction&orientation: ensure that induction and orientation for new employees are properly carried out.
Identify training needs, organize appropriate courses, cross exposure, performance standard training, follow up all docs related to training Generate and submit periodically reports to local authorities at their requests.
III. C&B
Coordinate with department to get approved timesheet for monthly payroll
Calculate monthly payroll and get all required approval for payment
Process monthly payroll payment on time;
Send monthly payslip to employees.
Read, understand and regularly get updated on the labor law, social insurance, income tax and other government decrees pertaining to employment. Payroll
IV. Insurance
Ensure accurate monthly SMUI contribution and on-time payment as regulated by Law.
Manage employee’s claim and allowance payment from Government Social Insurance fund
Others related task to compulsory insurance
V. Others
Generate and submit periodically reports to local authorities at their requests
Other tasks as assigned by HR Manager.
Quyền lợi được hưởng
16 paid day on leave per year
Monthly bonus and allowance
Salary review and performance bonus annually
13th month for 1-year commitment (basic salary)
Full insurance regime under current labor law, plus international health-care insurance
Yêu cầu công việc
Candidate must have Bachelor Degree in Business Administration / Economics or related fields
At least 03 years of professional experience in human resources or related services.
Must possess effective communication skills (written and verbal).
Good understand of local labor law and regulations.
Fluent English.
Yêu cầu hồ sơ
Công ty TNHH Olam Việt Nam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000, thành lập nhà máy cà phê đầu tiên tại tỉnh Daknong. Kể từ đó, chúng tôi đã thiết lập sự hiện diện rộng rãi trên khắp các khu vực khác nhau của Việt Nam, bao gồm trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và các văn phòng khu vực tại các tỉnh Long An, Đồng Nai, Daklak, Lâm Đồng, Gia Lai và Bình Định, đồng thời mở rộng hoạt động tại các tỉnh các nước Đông Nam Á khác. Ngày nay, Olam là nhà xuất khẩu hạt điều, hạt tiêu và cà phê hòa tan lớn nhất tại Việt Nam, đầu tư 100 triệu đô la Mỹ vào một cơ sở sản xuất cà phê hòa tan hiện đại và điều hành bảy nhà máy lớn với 5.000 nhân viên trên khắp miền Trung và Nam Việt Nam. Chúng tôi cũng là nước xuất khẩu cà phê nhân lớn thứ ba và là người mua nhiều gạo của Việt Nam. Olam hiện cung cấp bông, sản phẩm gỗ, sản phẩm sữa và lúa mì vào Việt Nam
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ các chế độ theo quy định của nhà nước BHXH, BHYT, BHTN.
- Bảo hiểm thân thể và người thân trong gia đình
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng tháng
- Teambuilding
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- Olam bắt đầu hoạt động tại Việt Nam vào năm 2000
Mission
Mang sứ mệnh "Growing Responsibility" - phát triển có trách nhiệm, tập trung vào việc tăng trưởng bền vững trong các ngành nông nghiệp, thực phẩm và tài nguyên thiên nhiên. Công ty cam kết cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, bảo vệ và chăm sóc môi trường, cũng như đóng góp vào sự phát triển xã hội.