Mô tả công việc
The Aftermarket Sales Engineer is responsible in driving revenue growth through the identification and development of aftermarket sales opportunities in Vietnam. This role requires a combination of technical expertise, strong sales acumen, and exceptional customer relationship management skills.
Primary duties and responsibilities
- Sales Growth: Develop and execute strategic sales plans to expand market share and drive revenue growth within assigned territories.
- Identify and Qualify Sales Opportunities: Proactively identify aftermarket sales opportunities within existing client accounts and new prospects. Evaluate customer needs and requirements to recommend appropriate aftermarket products and services.
- Funnel Development: Participate in exhibitions, seminars, webinars etc. to generate more sales and opportunities.
- Technical Consultation: Serve as a subject matter expert on our products and services, providing technical consultation and support to customers. Understand customer challenges and recommend tailored solutions to meet their specific needs.
- Proposal Development: Prepare and present compelling proposals and quotations to customers, outlining the features, benefits, and value proposition of our aftermarket products and services. Collaborate with internal teams to ensure accurate and timely proposal development.
- Relationship Management: Build and maintain strong relationships with customers, ensuring high levels of customer satisfaction and retention. Act as the primary point of contact for aftermarket sales inquiries, addressing customer concerns and inquiries promptly and effectively
- Collaboration: Collaborate cross-functionally with internal teams, including Applications, Service, Sales, Back Office, and Logistics to ensure seamless delivery of aftermarket products and services. Communicate customer requirements and feedback to internal stakeholders to drive product enhancements and improvements.
- Reporting: Generate a monthly sales progress report for assessment by the supervisor.
- Market Analysis: Stay abreast of market trends, competitor activities, and industry developments related to aftermarket products and services. Provide insights and recommendations to management based on market analysis to enhance our competitive positioning.
Yêu cầu công việc
- Degree in Engineering or Business Studies/ Business Administration.
Experience
- At least 3 years' experience in Technical Application or Aftermarket Sales position.
- Ability to articulate technical information in a simplistic and concise manner.
- Experience using MS Office application.
- Knowledge of Engineering, Manufacturing or Inspection/Quality processes is a plus.
- Previous experience in Selling or support CAD, CAM, Statistical Software is a plus
Other skills
- Ability to read and understand technical drawings.
- Excellent analytical and problem-solving skills
- Good command of written and spoken English
- Sales process, Technical Content creation, Demonstration of Solutions
- Presenting confidently and clearly to a medium to large audience.
- Capability to work autonomously without direct supervision, while also demonstrating strong teamwork skills.
Working conditions & Other Attributes.
List working conditions, health parameters, any other (legally) required information
- Requires working in the field, directly at customer sites.
- Extensive travelling is required.
- Abide strictly to non-disclosure clauses e.g.: Compliance handling sensitive data.
- Adheres to ZEISS code of conduct
Quyền lợi được hưởng
Salary and Bonus scheme in accordance with company policy
Chăm sóc sức khoẻ
Health Insurance policy for employees & dependents in accordance with the company
Cơ hội du lịch
Travel and training in oversea (SEA, Germany...)
Công ty TNHH Omron Healthcare Manufacturing Việt Nam thành lập từ năm 2007 với 100% vốn đầu tư từ Nhật Bản. Công ty chuyên sản xuất thiết bị y tế như máy đo huyết áp, máy xông mũi, máy massage xung điện & nhiệt kế.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty thành lập năm 2007
- Năm 2009, Omron được tập đoàn nghiên cứu thị trường Fuji Keizai Nhật bản công nhận là thương hiệu MÁY ĐO HUYẾT ÁP SỐ 1 thế giới với doanh số trên 100 triệu máy được bán ra. Và đến tháng 11/2016 OMRON đã đạt được doanh số trên 200 triệu máy đo huyết áp trên toàn cầu.
Mission
-
Sứ mệnh của Omron Healthcare là đẩy mạnh việc ngăn ngừa các căn bệnh do lối sống và giúp tạo nên một xã hội mà con người được sống khỏe mạnh và thoải mái. Vì thế, Omron Healthcare quan tâm đặc biệt đến việc xây dựng một xã hội bền vững và luôn nâng cao ý thức bảo vệ môi trường bằng việc phát triển các sản phẩm thân thiện với môi trường. Tất cả các nguyên liệu, sản phẩm của Omron đều không có các hóa chất theo quy định “Hạn chế sử dụng chất độc hại RoHs của Liên minh Châu Âu”.