The Customer Development (CD) Finance Director is a senior and strategic finance leader role. This individual will partner with Vietnam Head of CD (cum Head of Country), CD Leadership Team (CDLT), Business Unit Commercial Leads to translate Business Unit strategies into a channel and customer-focused agenda. This role encompasses a wide range of strategic topics including customer/channel strategy and investment model, return on investment, pricing management, competitor and customer intelligence, performance management and decision support. Reporting to the Vietnam Vice President Finance, CD Finance Director will play a pivotal role in Finance Leadership Team to co-create National Finance Agenda including the Talent Development, Organization, Capabilities and Culture. This individual would not only develop his CD Finance Team but also contribute to the success and development of Vietnam Finance Team and Vietnam Leadership Team.
Main Accountabilities
- Finance Business Partner to Head of CD (cum Head of Country) and BU Commercial Lead/Finance Lead to ensure BU strategies are translated and executed well in the market. Framing and supporting trade-offs discussion across the business to ensure lands its top and bottom line targets.
- Define the strategy, operating and investment model by channels and customers.
- Lead the continuous improvement of efficiency and effectiveness of our trade investments.
- Identify and drive the development and implementation of Gross Margin roadmaps across the channel and customers
- Key member of the Vietnam Finance leadership team responsible for development and execution of the VN Finance agenda both business and people agenda.
- Lead, inspire and coach a team of designated and agile business partners. Lead the thinking on new business models including supporting the e commerce team
- Provide analysis and actionable insights on customers and competitors
- Growth mindset
- Bias for Action
- Consumer and Customer Focus
- Team alignment & development
- Passion for high performance
- Leading and building teams
- Ability to build relationships and repot with a wide range of people
- Analytical capability identifying actions and insights
- Performance Management and holding others accountable
- Experience of Customer and Channel dealing
- Insight and experience in exploring and shaping the new business model
- High levels of drive & determination to deliver tangible results improvement Excellent communication and relationship building skills
- Ability to work with cross functional team environment
- Ability to manage competing priorities
- Excellent analytical and problem solving skills
- Over 10 years experiences in business partnering roles preferably within Marketing or CD, with strong strategic thinking and strong engagement to stake holders.
- Ability to balance the big picture / long term aspect of strategic plan, with key performance interventions required to ensure the business remains on the right path
- Experience of working in cross functional teams within a matrix environment desirable.
- Ability to influence senior stakeholders in and outside Vietnam
- Manage & inspire team with new way of working, new capabilities and drive insights to actions
- Business Transformation experience as a plus
Unilever là một trong những công ty sản xuất hàng tiêu dùng nhanh lớn nhất thế giới. Unilever sản xuất chất tẩy rửa, sản phẩm chăm sóc gia đình & cá nhân và thực phẩm bao gồm một số thương hiệu hàng đầu thế giới như: Omo, Lux, Lifebuoy, Dove, Close-up, Sunsilk, Clear, Pond's, Lipton, Knorr…. Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định. Chìa khóa thành công của chúng tôi chính là sự thấu hiểu sâu sắc người tiêu dùng Việt Nam và cam kết làm cho cuộc sống của người Việt Nam tốt đẹp hơn. Tại Công Ty TNHH Quốc Tế Unilever VietNam, chúng tôi cam kết nâng cao chất lượng cuộc sống cho người dân ở mọi nơi thông qua việc cung cấp các sản phẩm và dịch vụ có thương hiệu. Chúng tôi tin rằng con người là trung tâm của tất cả những gì được thực hiện trong hoạt động kinh doanh của chúng tôi. Do đó, chúng tôi mang đến cho mọi người những sự nghiệp tuyệt vời nhất và coi việc phát triển nguồn nhân lực của chúng tôi là vô cùng quan trọng.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Bắt đầu kinh doanh tại Việt Nam từ năm 1995, Unilever đã phát triển thành công và ổn định.
Mission
Vào thời điểm thành lập công ty, những nhà sáng lập thời ấy đã đề ra sứ mệnh của Unilever là “To add vitality to life” - tạm dịch: Tiếp thêm sinh khí cho cuộc sống, và từ ấy Unilever vẫn luôn tuân thủ sứ mệnh này. Ý nghĩa của sứ mệnh này là Unilever muốn mang đến một cuộc sống tốt hơn cho mọi người thông qua sản phẩm của mình. Cho đến nay, sứ mệnh đó ngày càng được thể hiện rõ qua từng sản phẩm của Unilever khi tất cả sản phẩm của tập đoàn này đều hướng tới chung một mục đích đó là mang lại sức khỏe, vẻ đẹp và sự thoải mái cho con người. Minh chứng cho điều này là những nhãn hiệu nổi tiếng của Unilever rất đa dạng từ bột giặt, dầu gội đầu, kem đánh răng cho đến trà như Omo, Dove, Close-up, Lipton,...
Review Unilever VietNam
Đồng nghiệp vui vẻ và thân thiện, nhiều cơ hội và thử thách
Công ty có nhiều tiềm năng để học hỏi và phát triển, có nhiều dự án khác nhau
Phạm vi trả tiền của Unilever cho sản phẩm mới hơn(GL)