Send Journal voucher of expense allocation/accrual to FiSS for SAP posting (by D+2).
Send data of Orders/Sales to FiSS for HFM input/submission on timely basis (by D+3/D+4).
Check & validate BS/P&L split provided by FiSS before HFM Actual submission (D+5 for ICP declaration; D+6 for Actual phase 2).
Inform FiSS to clear discrepancy in ICP declaration before HFM submission.
Reclassify FA in SAP to Tools in VAS (if any); prepare the file of Tools allocation for VAS.
Clarify with SELA to clear discrepancy between SAP & IG statement. Provide document to AP team for monthly payment to SELA.
Coordinate with Product Managers to manage/provide TP for TP campaign/ order processing.
Other ad hoc tasks (if any).
IFRS (SAP data) mapping to VAS
Review SAP data and eliminate wrong/reversal transactions before mapping IFRS to VAS.
Prepare mapping data following guideline from Accounting Manager and import to local software (by D+10).
Reconcile GL accounts between SAP & VAS and analyze the difference in BS, P&L.
SELA Invoice verification & reconciliation
Match SELA invoice with PO to clear GL accounts 219 (by D for invoice related to project; D+1 for normal invoice).
Clarify with Logistic team for any big variance during invoice verification.
Reconcile with SELA to ensure 100% invoices are posted in SAP on monthly basis.
Fixed Assets (FA) & Transfer Price (TP) management
Create/modify FA in SAP with proper cost center.
Monitor FA transfer & update the change of cost center accordingly in SAP.
Perform FA physical checking on yearly basis-> any discrepancy must be analyzed/solved.
Ad hoc tasks
Monitor entertainment budget vs actual spending (by D+6).
Follow-up training costs vs budget (D+6).Education: University (major in Accounting/Finance)
Working Experience: Three year working experience in position of General Accountant in foreign company using SAP is preferable.
Others (e.g. language skills, technical skills):Good at Excel, Able to communicate in English, Able to work independently, responsibly and reliably with minimal supervisionGlobal Family Leave
Comprehensive medical coverage for employee and dependents
Worldwide Employee Stock Ownership
Hybrid work arrangement (New Ways of Working)
CÔNG TY TNHH SCHNEIDER ELECTRIC VIỆT NAM là chuyên gia toàn cầu về quản lý năng lượng và tự động hóa. Với doanh thu trên toàn cầu năm 2014 đạt 25 tỷ Euro, 170.000 nhân viên của Schneider Electric hiện phục vụ khách hàng tại trên 100 quốc gia, giúp các doanh nghiệp và cá nhân quản lý năng lượng và chu trình sản xuất – kinh doanh một cách an toàn, tin cậy, hiệu quả và xanh. Từ những sản phẩm đơn giản nhất như công tắc điện đến những hệ thống vận hành phức tạp, các giải pháp công nghệ - phần mềm – dịch vụ của Schneider Electric giúp khách hàng cải tiến phương thức quản lý và tự động hóa các hoạt động kinh doanh.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Những công nghệ kết nối của chúng tôi sẽ giúp định hình lại các ngành công nghiệp, đổi mới các thành phố và làm cho cuộc sống phong phú hơn.
Tại Schneider Electric, chúng tôi gọi đó là Life Is One.
Review Schneider Electric Việt Nam
Công ty tốt(GL)
Mình từng làm Intern phòng marketing, tất cả mọi người đều rất dễ thương và thân thiện, môi trường văn minh, lượng công việc thì tuỳ vị trí(rv)
Quản lý bán hàng