1. Receive Customer's requests:
Receive requests and related documents from customers or overseas agents (service quotes, import / export procedures for goods, problem solving, document requests, Customs procedure advices, procedures for payment, etc.)
Check the conditions of performing services for customers.
Check the validity of documents, delivery conditions, and related costs to identify the payer and confirm payment. Or transfer to the BD sales section for a quotation.
Input shipment's information and services which provided to each customer in the control table.
2. Coordinate to carry out the plan according to customer requirements:
Planning to perform services as the request of customers and transfer information, operation request together with documents to the relevant business departments (if that department is not received) to coordinate the implementation following to the process and instructions.
Follow closely the schedule and update information, shipment status and arising problems (if any) to customers. Adjust the delivery / pick up plan appropriately according to actual situation.
Coordinate and corporate with the operation departments to solve arising issues related to the shipment, report to the management directly to give a suitable and timely solution advice. Follow up the results and if necessary, record, report as form, regulations and instructions.
3. Record revenue/cost and reports:
Record revenue/cost and make Debit note for Non-BUs charges for each shipment then send to Billing or IFF Department.
Coordinate with BID, FAD and BD Sales to follow and chase payment of customers to ensure payment on time.
Make reports on time as required
4. Others tasks required by the Line Manager::
University or higher, with priority in Economics, Foreign trade, Commerce
At least 1-year experience in logistics field
Proficiency at English communication
4. Core Competencies:
Teamwork skill
Communication skill
Customer Focus
Problem solving skill:
Competitive Salary Package
Commuting allowance
Opportunities to learn different aspect in the large international corporation
Trần Duy Ân
Công Ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam)
Kickfit Sprots được thành lập năm 2012, sau nhiều năm miệt mài xây dựng và phát triển, vượt qua với muôn vàn những khó khăn thử thách đúc kết nhiều kinh nghiệm quý giá. Chúng tôi tự hào với kết quả đạt được, sự phát triển thần tốc với hàng chục cơ sở tập luyện, cơ sở đầu tư chất lượng cao cấp đẳng cấp và quy mô.
Kickfit Sports là một trung tâm thể thao với tổ hợp đầy đủ các bộ môn từ võ thuật, thể hình, rèn luyện tâm thân. Định hướng chính của Kickfit Sports là đưa các bộ môn Kickfit và Fitness trở thành thói quen sinh hoạt tích cực hàng ngày cho tất cả mọi người. Kickfit Sports đã đang và sẽ phát triển theo hướng: “Chuyên nghiệp – Chất Lượng – Luôn đổi mới và hoàn thiện” đồng thời mong muốn mang lại sức khỏe và thịnh vượng cho hàng triệu người Việt Nam.