Mô tả công việc
Ocean Export:
- Operate all jobs under the proper and timely usage of Dimerco Value Plus System, include data and sales/costs entry.
- Check rate/ charges from oversea agents/ co-loaders.
- Contact directly with shipping line to check space/ request booking/ submit SI + VGM and release bookings to customers.
- Send information to destination offices or agents after cargo onboard, follow up with carriers and keep customers updated if any changes on the sailing schedule/ ETD/ ETA.
- Co-ordinate with carriers to get BL (Original, SWB, surrendered BL).
- Release Bill of lading (Original, SWB, surrendered BL) to customers.
And including:
- To prepare Debit/ Credit note, follow up payment with consignees/ carriers.
- To submit payment request to Accounting Team to pay for carriers’ cost/ trucking vendor.
- Solve any arising issues related into space and equipment.
- Input and update shipment information in the Dimerco system.
- Handle daily correspondence (emails/phone calls) from customers, solve arising problems after shipment on board, escalate issues to related parties when needed.
- Strong in problem solving for sea transportation with customers and shipping lines.
- Find and build up relationship with direct customers, develop with both domestic and oversea partners.
- Handle the other tasks assigned by Team Leader or Management.
Yêu cầu công việc
- Degre: Bachelor.
- Major: Foreign trading, international transport,logistics solution will be preferable.
- Experience: at least 3 years of experience of the similar position in other forwarder/ logistics companies. Candidates have experience about filing AMS, ACI, ISF is a plus.
- Skills/ Licenses: Proficient in MS office and computer skills.
- Self-motivated, respectful, honest and trustworthy
- Language: English is a must. Good at speaking English.
- Working Days : From Mon to Fri + Sat morning (can work from home)
- Working Hours: 7.5 hours/ day – Break Time: 1.5 hours
From 08.30 a.m to 5.30 p.m (Mon – Fri).
From 08.30 a.m to 12.00 p.m (Sat - Can work from home).
Quyền lợi được hưởng
- Salary: 13 mil - 16 mil gross/ month
- Full social insurance following Vietnamese Law
- Annual leave as regulation, max 18 days/ year
- 13th salary
- Annual salary increment (1 time/ year)
- KPI performance
- Incentive (by quarterly)
- Bonus (2 times/ year)
- Annual health checking up
- Company trip & Team building
Khai Minh Global là nhà cung cấp dịch vụ tích hợp logistics tại Việt Nam, đặc biệt là một trong những đại lý hợp nhất lớn nhất tại miền Bắc Việt Nam (NVOCC).
Đăng ký vào cuối năm 2008 và bắt đầu kinh doanh vào ngày 19 tháng 2009 năm <>; Khải Minh đặt trụ sở chính tại Hà Nội.
Khi thành lập, KMG mong muốn trở thành nhà gom hàng hóa đường biển lớn nhất Việt Nam. Sau 7 năm phát triển, KMG đã mở hơn 40 dịch vụ gom hàng tuần trực tiếp từ Việt Nam đi khắp nơi trên thế giới và ngược lại, tương đương với hơn 200 TEU xuất nhập khẩu mỗi tuần. Chúng tôi rất tự hào được hợp tác với nhiều hệ thống giao nhận uy tín trên thế giới.
KMG khao khát mang đến cho khách hàng dịch vụ trọn gói từ nhà máy đến cảng gửi hàng. Chúng tôi cũng đã xây dựng một đội ngũ hơn 100 nhân viên chuyên về logistics với hơn 60 xe tải cũng như xe container cung cấp dịch vụ vận tải đường bộ, dịch vụ hải quan nội địa và các dịch vụ nội địa khác.
Hơn nữa, vận tải hàng không cũng là một trong những niềm tự hào của chúng tôi khi trở thành thành viên của hệ thống AOG toàn cầu. Năm 2015 đã đánh dấu lịch sử của chúng tôi để trở thành thành viên xuất sắc nhất trong toàn hệ thống. Chúng tôi cũng sở hữu chứng nhận xử lý DG.
Cuối cùng nhưng không kém phần quan trọng, việc gom hàng người mua đã phát triển mạnh mẽ và chuyên nghiệp với hệ thống kho bãi rộng hơn 50.000m2, có thể chứa sức chứa trên 50.000m3 mỗi tháng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty TNHH Toàn cầu Khải Minh được thành lập vào những ngày cuối năm 2008 và chính thức đi vào hoạt động vào ngày 19 tháng 01 năm 2009, đặt trụ sở chính tại Hà Nội.
Mission
- Công ty TNHH Toàn cầu Khải Minh hiểu được các nhu cầu trong xã hội hiện đại và mong muốn kiến tạo một cộng đồng lành mạnh, sáng tạo một tương lai tươi sáng hơn.