Mô tả công việc
Công ty IT của Nhật
Accounting and tax duties:
- Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
- Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
- Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
- Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
- Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
- Handle dependent registration on the tax platform.
- Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
Perform other assigned tasks required.
Admin:
- Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
- Perform accounting tasks for the labor union.
- Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
- Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
- Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
- Have Chief Accountant Certificate
- Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
- Proficient in accounting software.
- Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
- Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
- Good organizational and time-management skills.
- Detail-oriented and able to work independently.
- Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
- Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
Eras Group (ERG) ra đời từ một nhóm các cổ đông chuyên đầu tư phát triển các dự án nhà ở phục vụ nhu cầu phục vụ an cư của người dân cũng như nhu cầu đầu tư bất động sản bền vững của đối tác cá nhân và tổ chức.
Trong những bước đầu phát triển từ tháng 06 năm 2016 cho đến nay, ERG với 4 công ty thành viên đang từng bước hoàn thiện để phát triển thành tập đoàn chuyên đầu tư, xây dựng, tư vấn và kinh doanh hùng mạnh.
Với tầm nhìn trở thành một trong những Tập đoàn đầu tư, phát triển bất động sản và Nông nghiệp Công nghệ cao (NNCNC) hàng đầu Việt Nam. ERG luôn coi trọng vấn đề về đội ngũ nhân sự, với môi trường làm việc trẻ trung, năng động, đầy đủ các chế độ chính sách phúc lợi, cơ hội phát triển rõ ràng,... ERG đã và đang là 1 môi trường có rất nhiều cơ hội phát triển cho các ứng viên tiềm năng.
Review ERAS GROUP
Công ty tuyển dụng đòi chiều cao trong khi chỉ là vị trí back office (RV)