Ready to explore, break barriers, and discover more? We know you’ve got big plans – so do we! Our colleagues across the globe love innovating with science and technology to enrich people’s lives with our solutions in Healthcare, Life Science, and Electronics. Together, we dream big and are passionate about caring for our rich mix of people, customers, patients, and planet. That's why we are always looking for curious minds that see themselves imagining the unimaginable with us.
United As One for Patients, our purpose in Healthcare is to help create, improve and prolong lives. We develop medicines, intelligent devices and innovative technologies in therapeutic areas such as Oncology, Neurology and Fertility. Our teams work together across 6 continents with passion and relentless curiosity in order to help patients at every stage of life. Joining our Healthcare team is becoming part of a diverse, inclusive and flexible working culture, presenting great opportunities for personal development and career advancement across the globe.
Report to: Head of CE and Business Strategy
What You Should Do
- The Omnichannel and Insight Lead will be responsible for developing and executing comprehensive omnichannel strategies that enhance customer engagement and drive brand performance. This role involves leveraging data analytics and insights to inform decision-making and optimize marketing efforts across various channels.
- Develop and implement omnichannel strategies that align with the company’s objectives and enhance customer experience across all touchpoints.
- Collaborate with cross-functional teams to design user’s journey and ensure consistent messaging and branding across digital and traditional channels (e.g., email, social media, events).
- Work with BI manager to identify and define customer segments to tailor communication strategies that effectively meet their needs.
- Track and analyze the performance of omnichannel campaigns, providing regular reports and recommendations for improvement.
- Work closely with marketing, sales, BI, and medical teams to align strategies and share customer insights that drive performance.
- Collaborate with BI and FFE to ensure proper integration of F2F and digital channels to provide efficiencies.
- Ensure deployment of global digital channels with high quality standards and high level of key stakeholders engagement.
- Investigate and implement new digital areas to meet key stakeholders needs like social media; virtual call.
- Stay updated on industry trends, technological advancements, and best practices in omnichannel marketing and customer engagement.
- Creates & manages a unified HCP view by consolidating and analyzing data from various sources to drive business decisions and improve customer engagement
- Understands customer experience management and provides relevant insights in order to deliver a meaningful and consistent Customer Experience across all touchpoints
- Leads OC analytics work including development of OC lead & lag metrics/KPIs, assessment of content, channel performance, analysis of customer behavior with streamlined reporting and tracking mechanism
- Bachelor’s Degree in Statistics, Sales, Marketing, or any other related discipline. Master’s degree preferred.
- 8+ years of directly related or relevant experience, preferably in business, analytics, business intelligence and data science.
- Strong analytical skills with the ability to translate data into actionable insights.
- Market & Customer Intelligence
- Cross-Channel Analytics
- Campaign Analytics & Reporting
- Excellent communication and presentation skills.
- Proficiency in Marketing Automation tools and CRM systems.
- Marketing Analytics & Customer Insights
- Customer Master Data Management
- Dashboarding and Analysis
- Content Analytics
- Customer Experience Management
- KPI Reporting & Monitoring
- Familiarity with regulatory guidelines in pharmaceutical marketing
Apply now and become a part of our diverse team!
Tiền thân của HVNet Group là công ty TNHH HV Net được thành lập từ năm 2015 với hoạt động kinh doanh chính là khởi tạo và phát triển các thương hiệu dựa trên nền tảng internet đồng thời xây dựng hệ thống phân phối sản phẩm.
Là một công ty khởi nghiệp non trẻ nhưng nhờ sức mạnh của đội ngũ, tập hợp những con người có Tâm - Tín - Tài nên ngay trong năm đầu tiên, HV Net đã đạt được những thành tựu đáng kinh ngạc với mức tăng trưởng kinh doanh đột phá giúp công ty phát triển quy mô nhanh chóng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động Team-building thường xuyên do Công ty tổ chức
Lịch sử thành lập
- 2015 - Thành lập công ty và mở văn phòng ở 3 thành phố lớn TP.HCM, Hà Nội, Đà Nẵng
- 2016 - Xây dựng hệ thống chuỗi cửa hàng mỹ phẩm chính hãng Beauty Garden
- 2017 - Sáp nhập và phát triển Trung tâm đào tạo digital marketing Hoàng Nguyễn
- 2018 - Ra mắt công ty thành viên xuất bản & phát hành sách Rodbooks
- 2019 - Ra đời hệ thống chuỗi khách sạn HVNet Group với khách sạn đầu tiên Akoya
- 2019 - Mở rộng quy mô sang các nước khu vực: Lào, Campuchia
- 2021 - HVNet Group đã chinh phục thành công 4 nước lớn tại Đông Nam Á là Thái Lan, Philippines, Malaysia, Indonesia
Mission
Tầm nhìn: Với tư duy không ngừng nỗ lực và luôn đổi mới, sáng tạo để phát triển hệ sinh thái các sản phẩm & dịch vụ đạt tiêu chuẩn chất lượng cao, HVNet Group định hướng trở thành tập đoàn đa ngành, đa quốc gia nhằm đưa hàng Việt vươn ra thế giới.
Sứ mệnh: HVNet Group mong muốn góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của người Việt bằng chính những sản phẩm do người Việt làm ra và khát khao nâng tầm thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review HVNET
Môi trường làm việc năng động, chuyên nghiệp, trẻ trung(rv)