Mô tả công việc
A. OPERATION:
- Carry out the check-in and check-out process.
- Receive and confirm reservations.
- Check and register visitors.
- Update tenant’s relevant data into tenant profiles promptly and accurately.
- Proactively communicate and check the FO logbook for sufficient information to continue monitoring work effectively.
- Regularly check and update the FO logbook related to requests, notes, and events
- Update and make purchase requests for tenant birthday gifts.
- Receive tenant cash payments and issue appropriate receipts; control the front office cash float during the shift.
- Prepare key cards for the next day’s tenant arrivals.
- Explain and provide information on facilities within the building and apartments.
- Must be well aware of all emergency policies and procedures that may arise during the shift.
- Perform other tasks as requested by the Line Manager.
B. REPORT:
- Ensure all reports in charge are updated properly and punctually.
- Carry out periodic and unscheduled reports as requested by Resident Management.
C. MANAGEMENT:
- Resolve customer issues and complaints quickly and efficiently to maintain high customer satisfaction and service quality.
- Support the FO Supervisor in training and guiding new employees.
- Regularly share and update knowledge to improve staff professional skills in the department.
Quyền lợi được hưởng
- Compulsory SHUI upon full gross salary
- 13th-month salary, review 6-month KPI bonus (on business results)
- Annual health check, Additional health insurance
- Gifts on special holidays & occasions: birthday, New year, Mid-Autumn...
- Outing trip
- Uniform, free parking
- Clear growth and promoted opportunities.
Yêu cầu công việc
- Have a degree in hospitality or a related field preferred..
- At least 2 years of experience in Front Office operations
- Strong leadership and communication skills.
- Fluently English speaking skills
- Ability to work flexible hours: 6:00-14:00; 14:00-22:00; 22:00-6:00 (if required)
- Customer-focused with a commitment to delivering exceptional guest service.
- 13th-month salary, review 6-month KPI bonus (on business results)
Yêu cầu hồ sơ
Khách sạn Sofitel Sài Gòn Plaza là khách sạn 5 sao sang trọng và nổi tiếng nhất Sài Gòn với 286 phòng được nâng cấp mới.
Tọa lạc tại khu vực yên tĩnh trên đại lộ lịch sử Lê Duẩn với hàng cây xanh rợp bóng mát. Nơi đây cũng là trái tim của Thành Phố Hồ Chí Minh về thương mại, văn hoá và mua sắm.
Sofitel Saigon Plaza mang đến cho khách hàng một không gian đậm chất Pháp với sự lãng mạn cổ điển pha lẫn nét thanh lịch hiện đại. Hãy cảm nhận một linh hồn Pháp thuần khiết giữa lòng Sài Gòn tấp nập. Chiêm ngưỡng sự hòa quyện hoàn hảo, tinh túy của hai nền văn hóa Việt và Pháp trong từng thiết kế của khách sạn. Bắt đầu từ sảnh đón khách, phòng khách , các phòng hội họp…..Khách hàng đều có thể cảm nhận được nét thanh lịch Pháp và đâu đó cũng thấp thoáng nét văn hoá đậm chất Việt.
Ngoài ra, trải nghiệm ẩm thực Pháp cũng không thể nào thiếu trong kỳ nghỉ của quý khách tại Sofitel Saigon Plaza. Nhà hàng LE17 Bistro, toạ lạc tại tầng 2, sẽ mang đến những trải nghiệm ẩm thực theo phong cách Pháp chuẩn mực với những món ăn của vùng Provence đích thực. Những dịch vụ đẳng cấp khác cũng không thể thiếu trong kỳ nghỉ của quý khách như: hồ bơi tầng thượng, phòng tập thể dục với các trang thiết bị mới và hiện đại nhất, đặc biệt trung tâm chăm sóc sức khoẻ RESET vơi các phương pháp trị liệu và phục hồi sức khoẻ mới lạ chỉ duy nhất có tại Sofitel Saigon Plaza.