DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
- Identify and engage prospective partners to form strategic relationships and work with coaches to influence decision makers.
- Develop and negotiate commercial frameworks and KPIs (working with Key Account Management).
- Develop and deliver plans and solutions focusing on growth and managing the new business pipeline.
- Maintain and report pipeline updates to all stakeholders.
- Ensure the accuracy of information in the CRM database on a weekly, bi-weekly, monthly, and quarterly basis.
- Target potential customers through market research and knowledge management of the pipeline.
- Develop a network through DHL BU’s and industry leaders as another avenue for prospecting.
- Conduct pricing and develop proposals for new business to achieve commercial targets.
- Manage RFQs and coordinate solution design and operations teams.
- Create value propositions and client presentations to maximize the account's profit and revenue (for new business, i.e., new customers).
- Negotiate key contract clauses and engage regional risk and legal teams in the process.
- Act as the customer's consultant in finding win-win solutions where DHL value can be added.
- Conduct competitive analysis and market research.
- Have market knowledge of potential customers (current incumbents and tenure).
- Perform gap analysis between reality and tendered business.
- Identify additional business or new scope to maximize the customer's portfolio and manage the O2D process.
- Identify key areas for continuous improvement and implement initiatives and solutions to maximize service performance by closely collaborating with the operations team.
- Process BCA and CAP.
- Support regional/global account management teams in developing accounts in other countries by sharing best practices, case studies, and available information.
- 3 to 10 years' experience working as Sales/Business Development in Contract Logistics/Supply Chain/Freight forwarding/Import-Export.
- Ability to manage multitasking and multiple projects.
- Experience in sales and providing solutions based on customer needs.
- Strong knowledge of the contract logistics industry in Vietnam.
- Experience in CRM software applications (ideally Salesforce).
- Strong communication and interpersonal skills with an aptitude for building relationships with professionals at all organizational levels.
- Having analytical and problem-solving skills.
- Result-oriented with a can-do attitude.
- High level of professionalism and maturity.
- Ability to work effectively under time constraints and deadlines.
- Fluent in English.
TẬP ĐOÀN CÔNG NGHỆ OSP được thành lập vào ngày 18 tháng 6 năm 2008. Trải qua quá trình 15 năm phát triển, đến nay OSP đã có được chỗ đứng cho riêng mình trên bản đồ thị trường Việt Nam với các sản phẩm, dịch vụ áp dụng công nghệ tân tiến nhất nhằm đáp ứng nhu cầu chuyên biệt của mỗi khách hàng. Hiện tại, OSP sở hữu bộ máy gồm gần 150 thành viên, bao gồm đội ngũ ban lãnh đạo, chuyên gia dày dặn kinh nghiệm trong lĩnh vực công nghệ thông tin và loạt nhân sự trẻ năng động và sáng tạo.
Với tôn chỉ “Luôn là đối tác tin cậy”, OSP luôn sát cánh cùng khách hàng – đối tác trong hành trình tăng trưởng bứt phá, phát triển bền vững. Một doanh nghiệp không thể vững mạnh nếu chỉ chú tâm vào lợi nhuận kinh doanh mà bỏ qua trách nhiệm với xã hội. Thấu hiểu điều này, tập thể OSP luôn tích cực tham gia các hoạt động thiện nguyện, bảo vệ môi trường, đảm bảo chế độ đãi ngộ cho nhân sự, nhằm tạo nên những giá trị mới cho cộng đồng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ BHYT, BHXH, BHTN.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding
- Event
Lịch sử thành lập
- Năm 2008-2010, Nghiên cứu, xác định nền tảng công nghệ cốt lõi và định hướng phát triển bền vững
- Năm 2011-2017, Ra mắt thành công các sản phẩm công nghệ đáp ứng nhu cầu cấp thiết của thị trường và đón nhận tin sự dùng của khách hàng.
- Năm 2018-2020, Bên cạnh loạt giải thưởng danh giá, OSP tiếp tục chứng kiến tăng trưởng bứt phá trong doanh thu tại tất cả lĩnh vực hoạt động.
- Năm 2021-nay, Thực hiện mở rộng quy mô, hoàn thiện bộ máy nhân sự và chính thức tham gia lĩnh vực phát triển ứng dụng công nghệ Blockchain
Mission
OSP thực hiện sứ mệnh kiến tạo giải pháp công nghệ ứng dụng cao và cập nhật xu hướng thế giới, mang lại hiệu quả cũng như thành công cho khách hàng. Các hoạt động hợp tác, đầu tư nước ngoài sẽ tiếp tục được triển khai với mong muốn đem tên tuổi thương hiệu Việt vươn tầm quốc tế.
Review TẬP ĐOÀN CÔNG NGHỆ OSP
Môi trường làm việc tốt nhưng cần cải thiện đãi ngộ
Phúc lợi tốt nhưng lương chưa hấp dẫn
Lương ổn định, phúc lợi đầy đủ