Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
***A/R process, include but not limit to:
1. Monitor invoice issued.
Monitor closely to ensure that invoicing complied with prevailing regulation (issuing invoice, invoice cancel, invoice loss …)
2. Revenue recognition.
Ensure the revenue recorded as per IFRS/VAS and comply with current local tax regulation.
3. Receivables/ Collections.
Ensure the outstanding accurately and monitor the collection with sales team and credit controller.
4. Aging report.
Aging report must be prepared and sent to relevant parties as committed schedules.
5. Sales rebates, discounts.
Calculate and monitor the rebates and discounts to customers
6. Monthly sales report.
Prepare monthly sales report as timelines.
7. Customer confirmation.
Monthly confirmations will be prepared and sent to customers.
*** Detailed responsibilities
- On daily basis, review out Aging report, reconcile system amount with bank statement from bank.
- Distribute Aging report to Sales and Management. Highlight overdue debtors for collection action.
- Obtain advice from Sales for sending Reminder Letters to customers
- Work closely with Sales to reduce Aging by within credit days set.
- Obtain Rebates report from Sales Admin, check calculation, inform SA (if any difference)
- Follow up with SA on rebates given to customer (normally deduct in next sales invoice)
- Follow up outstanding rebates not yet given to customers, ensure that all rebates given to customer are on time
- Calculate cash discount
- Prepare Credit Note, obtain approval
- Send Credit Note to Customer
- On monthly basis, issue debt confirmation letter and send customers, reconcile A/R Confirmation Letter with customers to ensure accurate balances
- Monthly sales report and analysis i.e. all types of finished goods and all types of by products.
- Monthly Management report
- Cash collection from customers.
Yêu Cầu Công Việc
· Major in Accounting
. 1-2 years of experience in Accountant
· Knowledge in Computer e.g. Ms Office, Excel, email; Knowledge in Accounting and ERP/SAP
. Working experience in accounting field, refer in manufacturing company
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Bao Bì TQT
Được thành lập năm 2017 và có trụ sở chính tại TX Mỹ Hào, Tỉnh Hưng Yên.
Ngoài ra Công ty có 2 Chi nhánh:
Chi Nhánh Hà Nội: tại địa chỉ số 2 ngõ 129 Đường Đại Linh, P Trung Văn, Q Nam Từ Liêm, TP Hà Nội.
Chi Nhánh HCM: Tại địa chỉ số 1/2 Đặng Thúc Vịnh, Ấp 3, Xã Đông Thạnh, H Hóc Môn, TP HCM
Sau hơn 5 năm xây dựng và phát triển, Bao Bì TQT đã từng bước xây dựng đc văn hóa công ty cũng như uy tín trên thị trường với những hàng hóa công ty sản xuất và phân phối
Lĩnh vực hoạt động chính của công ty
+ Sản xuất in ấn Thùng hộp carton theo yêu cầu của thị trường, đáp ứng nhu cầu của khách hàng
+ Phân phối các sản phẩm bổ trợ liên quan như Bóng khí, Băng dính, Giấy xi măng
Điểm mạnh của công ty là 1 doanh nghiệp trẻ, tốc độ phát triển và mở rộng nhanh nên bộ máy nhân sự liên tục được tuyển dụng, đào tạo và có nhiều cơ hội thăng tiến cho những nhân viên thể hiện được năng lực.
Công ty luôn quan tâm và hướng tới những chế độ tốt nhất danh cho cán bộ công nhân viên trong công ty, vì mục tiêu cùng nhau phát triển bền vững.