Mô tả công việc
ABOUT THE ROLE:
Key Account & Business Development Management is responsible for leading all business and multifunctional processes at Distributor’s branches level via demonstrating stewardship behavior. This is achieved personally, and through the management of people that delivers superior retail presence on & offline and superior consumer & customer value in line with Vinamilk’s Purpose Values & Principles.
JOB DESCRIPTION:
Primary responsibility entails overseeing the implementation at lower levels and monitoring the execution of detailed action plans and sales activities aimed at achieving the overall objectives assigned for the Key Account Chain: (revenue, costs, coverage, distribution, image, market share...).
• Take responsibility for the management, monitoring, control, and evaluation of the utilization of resources related to sales and Key Account Chain (operational budget, personnel, assets, support activities...) efficiently and in compliance with regulations.
• Identify and assess new business opportunities (potential to open new retail points, increase SKU/retail points, increase inventory reserves for retail points...) to exploit optimal sales opportunities from customers.
• Maintaining and enhancing service quality and providing the best customer care, fostering strong relationships with Key Account Chain customers and Distributors within the customer&039;s geographical area.
• Supervise the execution, implementation, and management of customer contracts.
• Plan and evaluate the execution/access/care/exploitation efforts of staff within the month concerning the target customer list (transferred Key Account Chain, designated Key Account Chain potential customers, retail points with or without previous company product purchases...).
• Consolidate tender information and execute support tasks related to the entire tendering process/procurement preparation for Key Account Chain and Key Account Chain (liaise with documentation procedures, provide training assistance, consulting, task resolution, etc.) to achieve overall business outcomes.
• Organize deployment and oversee the execution of trade marketing programs, sales support activities, and commercial promotion efforts (such as promotions, displays, product launches, communication activities...) targeted at Key Account Chain to ensure accuracy and effectiveness.
• Formulate appropriate policies and programs related to the penetration and development of Vinamilk products into various retail points.
Yêu cầu công việc
EDUCATION AND PROFESSION:
• Priority is given to majors in Marketing, Business Administration, International Business, Foreign Economics, Foreign Trade or related Economics majors.
• Fluent in English OR Russian OR Korean.
• Bachelor Degree.
EXPERIENCE:
• At least 3- 6 years of sales experience, sales management for Key Account, Horeca customer groups, practical experience in multinational companies/large- scale consumer goods or fast- moving consumer goods (FMCG) industries.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND SKILLS:
• Good communication/presentation/persuasion skills.
• Have knowledge of implementing business strategies.
• Ability to analyze and plan.
• Have good knowledge of sales in the field of food/fast- moving consumer goods, especially knowledge and understanding of special customer channels (Key Account/Anchor Account) and types of direct consumer customers (On- premise).
• Good skills in negotiation.
• Have basic knowledge of marketing and building trade support activities (trade marketing).
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm, CLB thể thao
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-26 01:05:02
Công ty Cổ phần Con Cưng là công ty tiên phong tại Việt Nam chuyên về ngành hàng dành riêng cho trẻ em. Lĩnh vực hoạt động của công ty bao gồm:
Phát triển các hệ thống chuỗi bán lẻ cho mẹ bầu & em bé: Con Cưng, Toycity, CF (CON CUNG FASHION)
Nghiên cứu và cho ra đời các sản phẩm an toàn, chất lượng, giá thành hợp lý dành riêng cho trẻ em.
Chính sách bảo hiểm
-
Chế độ bảo hiểm do Nhà nước quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Nghỉ mát/team building hằng năm và các chương trình nội bộ hàng tháng/quý
Lịch sử thành lập
-
Thành lập từ năm 2011, Concung.com tập trung chủ yếu ở TP. HCM và các tỉnh phía Nam.
-
Năm 2016, Concung.com cán mốc 100 cửa hàng.
-
Năm 2017, Concung.com phủ sóng với 200 cửa hàng, tăng 100% so với năm trước.
-
Cuối năm 2018, Concung.com đã có mặt với hơn 400 cửa hàng trải dài 45 tỉnh/thành Việt Nam và phục vụ trung bình hơn 500.000 khách hàng mỗi tháng.
Mission
Con Cưng luôn cam kết, đảm bảo đưa sản phẩm trực tiếp từ nhà sản xuất đến tay người dùng và kiểm soát được chất lượng để đáp ứng được nhu cầu ngày càng cao của khách hàng. Tất cả các sản phẩm tại Con Cưng đều có nguồn gốc xuất xứ rõ ràng, chất lượng, đa dạng chủng loại với giá hợp lý. Chính vì vậy, các phụ huynh hoàn toàn có thể an tâm và tin tưởng khi lựa chọn sử dụng sản phẩm tại Con Cưng.
Review CON CƯNG
Công ty trẻ nên rất năng động, người lớn tuổi nhất có lẽ là chị tạp vụ, còn lại toàn là 9x và 8x đời cuối thôi, BGĐ công ty đều là 8x luôn(rv)
Không được dùng phòng ăn để ăn bữa xế trong giờ làm, không được treo áo trên ghế, không được trồng cây trên bàn làm việc, để tạo cảm giác “chuyên nghiệp” (rv)
Hàng tháng lương gửi về cho nhân viên bao nhiêu thì biết bấy nhiêu, chả có bảng lương cụ thể. Cuối tháng gửi bảng lương xong thì mới thông báo cho nhân viên về chế độ lương thưởng thay đổi, áp dụng của cả tháng đó.(rv)