Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
Role: To deliver overall KPI of Modern Trade to Develop & Deliver Cat/ Brands objectives per Channel/Customer (including volume, revenue, profitability etc) via Brand ITM activities, customer JBPs, insight-based categories development/customer development activities
Job Responsibilities
- Develop & Deliver Category / Brand objectives for Modern Trade
- Develop category/brand strategy & objectives across Modern Trade sub-channels
- Develop & Execute category/brand guidelines in terms of visibility, brand engagement/communication, and pricing, for large formats based on insights of channel and shoppers
- Plan, Develop & ensure execution of the New Launch plan and build new products in 6 months with KPI, tracking, and action plans accordingly
- Plan, Develop & ensure execution of Brand ITM deployment with effective costing
- Plan, Monitor & control effectively Budget: D&A (Promotion & Marketing fund), A&M Push, POSM production, TOT etc.
- Call on all customer wiring assignments as planned and as per the customer wiring matrix to build good relationships with customers and to get insights from customers
- Maximize Digital Marketing
- Customers JBP
- Plan, develop & ensure Insight-based Joint business planning activities per top customers, per ITM alignment
- Responsible for customized big events of top customers (in JBP) fitting with channel insight/customer strategy, shopper insight & brand strategies
- Support for Top-to-Top engagement with top customers & WCCE JBP with top customers
- Category management & development
- Do forecasting in monthly, rolling 3 months yearly MT, OP including new SKU
- Do Category development per sub-channel, formats: Pack/mix/Pricing & Revenue management and or portfolio initiatives
- Deliver CAT man with customers: assortment, opportunities to max portfolio, display, pricing, revenue management, pack mix, together with Cat Man project person
- Develop Category growth driver and Category Development
- Work/update regional/ Sector team to leverage best practices and/or to win regional/global customers re CMKT activities.
- Develop promotion strategy, initiatives, category development plans to improve the business performance
- Identify and evaluate new business opportunities & drive execution
- Identify & Win New Business: Identify and evaluate new business opportunities (new launch/portfolio/ideas/POSM innovations) & ensure execution.
Skills And Experience
- Strong knowledge of MT channel, Customer strategy & channel Operation understanding,
- Shopper Understanding per Sub Channel; Insight activator; Digital marketing understanding,
- Capability in analysis channel/ brand/ price/ pack trends in MT channel vs total industry.
- Strong communication/ interpersonal/ leadership skills to be able to communicate effectively with Senior Level Management of SPVB and Customers
- Strategic thinking, strong analytical, problem-solving skills
- Fluent in English & Computer skills (MS Office)
Please be noted that only shortlisted profiles will be contacted
Education
Hệ thống Nhật ngữ KOHI được xây dựng và phát triển bởi Công ty Cổ Phần Giáo Dục Kohi Việt Nam, Thành Viên Tập Đoàn Giáo Dục KVN. KOHI là hệ thống đào tạo tiếng Nhật hàng đầu hiện nay với chất lượng giảng dạy và khung dịch vụ chăm sóc học viên được đầu tư bài bản. Kết hợp phương pháp học truyền thống và công nghệ giáo dục 4.0, KOHI mang đến chương trình học chất lượng và trải nghiệm học thông minh, tiện lợi nhất hiện nay, với:
Chuỗi cơ sở đào tạo uy tín tại Hà Nội, Hồ Chí Minh, Đà Nẵng.
Ứng dụng Học tiếng Nhật cùng Kohi - Giải pháp giỏi tiếng Nhật cho người bận rộn."
Chương trình học tương tác online cùng giảng viên qua Zoom.
Chương trình đào tạo tiếng Nhật chất lượng cao cho các doanh nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 25/11/2016
Mission
- Đào tạo tận tâm - Học tận tình!
- Khởi nguồn từ chất lượng - Phát triển bằng sự chuyên nghiệp
- Uy tín: đào tạo kể cả online hay offline đều đi từ chất lượng, đầu tư bài bản về nội dung và tối ưu trải nghiệm người học.
- Trách nhiệm: đồng hành cùng học viên trong và cả sau khi kết thúc chương trình học, với đội ngũ các giáo viên chăm sóc trình độ chuyên môn cao cùng nhân viên hỗ trợ học tập và đặc biệt là app học online giúp học viên học mọi lúc, mọi nơi.
- Chuyên nghiệp: xây dựng quy trình giao tiếp, giảng dạy, chăm sóc bài bản và luôn lắng nghe để cải thiện mọi mặt.
- Đột phá: luôn làm mới, tối ưu từ những hành vi nhỏ nhất đến vận hành hệ thống áp dụng công nghệ để mang đến kết quả và trải nghiệm học tối ưu cho học viên.
Review KOHI VIỆT NAM
Công ty tạm ổn nhưng yêu cầu nhiều mà đãi ngộ lại ít (RV)
Cơ sở vật chất kém, lương thấp mà yêu cầu nhiều (RV)
Công ty nợ lương nhưng vẫn đòi nhân viên đủ yêu cầu (RV)