Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
JOB SUMMARY
The Country Sales Manager (Export & Long Haul) is responsible for overseeing the Sales team to achieve sales targets. This role involves building a high-performance team, developing strategies to increase market share, and maintaining strong client relationships.
KEY RESPONSIBILITIES
1. Sales Performance
- Oversee and ensure targets of the sales team are met.
- Lead and steer the sales team towards achieving sales targets by providing guidance, joining sales visits.
- Develop and implement strategies to generate new business opportunities with existing and new customers, increase market share.
- Provide all customer visits, opportunities, Sales Leads and any other customer prospective information within Sales systems.
- Build and maintain strong relationships with clients, partners, and stakeholders.
- Negotiate contracts and agreements with clients to secure profitable deals.
- Liaise and co-ordinate with internal departments and the company’s network to ensure customer satisfaction and problem resolution.
- Support the Trade Manager in setting up weekly volume forecasts to ensure accurate planning and execution.
2. Market Intelligence & Report
- Monitor market trends and competitor activities to identify opportunities and threats.
- Prepare and present sales reports, forecasts, and performance analysis for senior management.
- Backup for the Trade Manager in preparing market reports and conducting rate discussions with liners during their absence.
3. People and Compliance Management
- Monitor & coach the Sales team to expand their capabilities and build senior sales in the organization.
- Foster a collaborative and high-performance team environment.
- Guide, train and ensure the team’s compliance.
Yêu Cầu Công Việc
- Proven experience in export sales, preferably in the shipping or logistics industry.
- Strong understanding of international trade regulations and shipping procedures.
- Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills.
- Strong leadership skills.
- Ability to analyze market trends and develop sales strategies accordingly.
- Proficiency in Microsoft Office and CRM software.
- Excellence in English is required. Good in Chinese is a plus.
- Willingness to travel.
- Consistently meets compliance standards.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Goldsun Việt Nam đã trải qua 20 năm phát triển và vươn lên không ngừng, đã và đang trở thành 1 thương hiệu ngày càng được khẳng định và tin dùng tại thị trường trong nước.
Với phong cách phục vụ chu đáo và chính sách hậu mãi cầu thị, sản phẩm của Goldsun không ngừng chinh phục khách hàng trong nước mà ngày càng vươn xa, chinh phục thị trường thế giới, xuất khẩu mỗi năm đạt hàng triệu USD, trở thành đối tác của nhiều thương hiệu nổi tiếng như: Landmann, Ikea, Newell Rubbermaid…Bằng uy tín kinh doanh, Goldsun đã nhận được sự góp vốn của 2 Quỹ Tài chính nổi tiếng là: Quỹ tín dụng Quốc tế Mekong Capital và Quỹ đầu tư Việt Nam. Công ty hiện có gần 1000 CBCNV làm việc tại 3 chi nhánh miền Bắc, Trung, Nam.
Review Goldsun Việt Nam
Học hỏi được nhiều kinh nghiệm, phát huy được khả năng, tinh thần làm việc tốt (ID)
Môi trường làm thoải mái, hệ thống quản lý có quá nhiều vấn đề khó có khả năng cải thiện (ID)