What You'll Do
As a Senior Sales Manager, your role will be pivotal in driving the company's success. You will be tasked with increasing revenue through both existing and new accounts, creating strategies that deliver on price and product mix objectives. Your ability to provide exceptional customer service, coupled with your knack for identifying new business opportunities, will be key in this role. You will also be responsible for conducting thorough territory analysis and planning, ensuring that your time is allocated effectively across accounts and customers.
- Increase revenue by achieving sales objectives in existing and new accounts.
- Create and manage territory and account strategies to deliver on price and product mix objectives.
- Provide product recommendations, samples, technical support, pricing and service information on demand.
- Uncover and assess customer needs and develop and execute Value Proposition.
- Proactively identify new accounts using screening techniques, referrals, and prospecting to potential customers within territory.
- Conduct territory analysis and planning to enable appropriate allocation of time to accounts and customers.
The ideal candidate for this Senior Sales Manager position brings a wealth of experience in sales management, along with a proven track record of success. Your ability to coach, teach, and develop solid sales and negotiation skills within your team will be crucial in this role. With expert business acumen, you understand the short- and long-term consequences of decisions made within the business context. Your excellent customer needs assessment skills will enable you to tailor your approach to meet each client's unique needs.
- Bachelor’s degree required.
- 7+ years successful Sales Experience or equivalent with 5+ years Sales Management Experience preferred.
- Skilled in effectively coaching, teaching, and developing solid Sales and negotiation skills within the sales team.
- Expert business acumen; ability to understand short and long-term consequences.
- Excellent customer needs assessment skills.
- Excellent financial skills and business acumen.
Our client is an equal employment opportunity provider committed to fostering an inclusive workplace where all employees are valued for their unique contributions. They believe that diversity fuels innovation, creativity, and business growth. They offer flexible working opportunities, generous pensions contributions, training opportunities, making them an employer of choice for professionals seeking growth leadership.
What's Next
Ready to take the next step in your career? Apply now for this exciting opportunity!
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
iChiba Việt Nam là công ty hoạt động trong lĩnh vực thương mại điện tử & logistics. Được thành lập năm 2018 và có trụ sở chính tại Tokyo, Nhật Bản. Chúng tôi tập trung phát triển chuỗi dịch vụ thương mại điện tử xuyên biên giới, giao nhận vận chuyển, hậu cần kho vận và giải pháp kinh doanh E-logistics giữa Việt Nam và Nhật.
Tiếp nối thành công của trung tâm mua sắm trực tuyến iChiba, hiện nay chúng tôi đang phát triển sàn thương mại điện tử Ezbuy.jp giúp khách hàng quốc tế mua sắm và vận chuyển hàng hóa từ Nhật Bản đi khắp thế giới.
Với phương châm lấy con người là trung tâm trong mọi hoạt động, iChiba luôn nỗ lực tạo ra môi trường tốt nhất để mọi cá nhân được phát huy tối đa năng lực của mình. Nhân lực dù ở bất kỳ vị trí nào cũng đều là những nhân tố thiết yếu góp phần thúc đẩy sự phát triển của công ty. Trí tuệ, sự sáng tạo của nhân viên được coi là tài sản vô hình của doanh nghiệp.
Với tham vọng trở thành doanh nghiệp số 1 trong lĩnh vực thương mại điện tử xuyên biên giới, chúng tôi luôn luôn chào đón nhân sự phù hợp về với ngôi nhà chung để cùng đồng sức, đồng lòng phát triển iChiba lên một tầm cao mới!