We are currently seeking highly motivated and experienced professionals to join our Content Solutions Team. Content Solutions drive projects and ideas to help improve listing experience and unblock product opportunities on Shopee. This is an exciting role to collaborate with cross-functional teams, influence strategic decision-making, and drive the successful execution of projects from idea initiation to completion.
Job Description
Project Planning and Execution:
- Develop comprehensive project plans, including scope, objectives, deliverables, timelines, and resource allocation.
- Coordinate and facilitate project kickoff meetings, ensuring clear communication of project goals, roles, and responsibilities.
- Monitor project progress, proactively identify and address potential roadblocks, and implement corrective measures as necessary.
- Collaborate with the Business Intelligence (BI) team to execute data analysis, extracting meaningful insights to inform business decision-making.
- Document project-related information appropriately, including progress, milestones, lessons learned, best practices, and recommendations for future projects.
- Identify opportunities for listing policy improvement by conducting a comprehensive analysis of impacted listings, and identifying the root causes for the listing performance.
- Identify new category opportunities by closely collaborating with Commercial-side teams and monitoring market trends to improve the platform’s assortment and maximize commercial potential while complying with industry/government regulations.
- Collaborate with functional teams to unblock obstacles and drive the successful execution of new category launch/policy improvement, ensuring alignment with business goals and user experience.
- Collaborate with internal stakeholders to assess the effectiveness and efficiency of existing processes and policies related to the overall platform’s listing quality control.
- Identify areas for improvement and develop strategies to optimize workflows, streamline processes, and enhance overall seller/user experience.
- Serve as a subject matter expert on seller listing behavior, providing valuable insights for seller communication design, UI/UX, recovery strategies, and continuous improvement initiatives.
- Experience working in a fast-paced environment.
- Proven experience in project management, process optimization, and stakeholder management.
- Strong communication and presentation skills, with the ability to effectively convey complex information to diverse audiences.
- Strong analytical skills with the ability to interpret user data and derive actionable insights.
- Proactive mindset with a focus on tracking project progress, monitoring KPIs, and ensuring adherence to timelines.
- Ability to work collaboratively in a cross-functional environment, fostering positive relationships and influencing key stakeholders.
CÔNG TY CỔ PHẦN KINH DOANH F88 thành lập năm 2013, với mong muốn thay đổi cách tiếp cận tài chính, giúp người dân có cuộc sống tốt đẹp hơn bằng việc cung cấp dịch vụ nhanh chóng - dễ dàng - minh bạch.
Coi Khách hàng là trọng tâm, F88 luôn đặt sự hài lòng của Khách hàng là ưu tiên số 1 trong mọi suy nghĩ và hành động mang tới dịch vụ tiện ích tài chính tốt nhất và đáp ứng mọi nhu cầu tài chính của các đối tượng khách hàng.
F88 không chỉ cung cấp dịch vụ cho vay siêu nhanh bằng ô tô/đăng ký ô tô, xe máy/đăng ký xe máy, điện thoại, laptop... mà còn cung cấp nhiều dịch vụ tiện ích tài chính khác như Bảo hiểm, chuyển tiền, chi hộ, thu hộ tiền điện, nước, internet…
Với lợi thế nguồn vốn lớn từ sự đầu tư của các quỹ đầu tư tài chính uy tín trên thế giới như Mekong Capital và Granite Oak, F88 là địa chỉ tin cậy được hầu hết các đối tượng khách hàng lựa chọn để tiếp cận tài chính siêu nhanh - siêu dễ - siêu khủng khi có nhu cầu vay tiền thông qua hệ thống phòng giao dịch trên toàn quốc.
Hướng tới năm 2023, F88 là tập đoàn cung cấp dịch vụ tài chính số 1 Việt Nam, sở hữu 1000 phòng giao dịch trên 63 tỉnh thành phố lớn trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- BHXH + chế độ bảo hiểm sức khỏe đặc biệt dành cho nhân viên (F88 Care)
Các hoạt động ngoại khóa
- Cơ hội tham gia gắn kết với tập thể thông qua các hoạt động văn hóa sôi động: Teambuilding, Tất niên, 8/3, 20/10, Giáng sinh…
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 30/06/2016
Mission
- Từ những ngày đầu F88 luôn định hướng "Con người là trọng tâm" trong sự phát triển của tổ chức, nên mọi hoạt động của F88 đều hướng đến từng thành viên cũng như mong muốn mang đến chất lượng dịch vụ tốt nhất cho mỗi khách hàng. "Làm sao để tất cả các thành viên sống trong tổ chức F88 luôn có được môi trường làm việc hạnh phúc nhất" là định hướng mà chúng ta xây dựng.
Review KINH DOANH F88
Nơi làm việc tuyệt vời, đồng nghiệp thân thiện, quản lý tốt. Chế độ đãi ngộ tốt.
Đồng nghiệp giỏi chuyên môn. Môi trường làm việc thoải mái. Công nghệ mới và phúc lợi tốt.
Môi trường làm việc thoải mái.Quản lý thân thiện.