Mô tả công việc
Role: Payable AccountantSupport various finance functions in different roles to ensure the delivery of high- quality and timely work that supports operations.
● Generate and review payment proposals for standard and urgent payments.
● Conduct inter- company and vendor Statement of Account (SOA) reconciliations.
● Participate in system user testing as required.
● Review and follow up on bank reconciliation items related to direct debit arrangements.
● Route 2- way match invoices for verification and approval.
● Process urgent and advance payment requests posted in SAP within the stipulated KPIs.
● Participate in system user testing as required.
● Review GST (Goods & Services Tax) codes and other tax- related considerations.
● Respond to queries and document requests from internal/external audits and business units.
● Collaborate with the designated IT team to resolve day- to- day system issues.
● Process and post advance payment or urgent payment requests within specified Key Performance Indicators (KPIs).
● Escalate unresolved or complex payment issues to the Manager, business units, or stakeholders for resolution.
● Attend to queries and document requests from internal/external audits and business units.
● Scan and validate vendor invoices using an OCR system.
● Conduct 3/4- way matching of invoices, investigate discrepancies and exceptions, and implement necessary corrective actions.
● Perform payment reconciliation to ensure successful encrypted transmission of payment files to the bank&039;s online payment portal.
● Address and communicate with stakeholders regarding vendor invoice- related issues or queries.
● Follow up to ensure authorized and released payments in the bank&039;s online portal.
Yêu cầu công việc
● Diploma in Finance & Accounting, Certified Accounting Technician, or equivalent.
● Effective communication and problem- solving skills.
● Experience with SAP FICO and Microsoft Excel is advantageous.
● Strong interpersonal skills and effective communication with business users in Singapore.
● 1 to 3 years or more of experience in Finance Procure- to- Pay (PTP) processes.
● Proficient in spoken and written English.
● Meticulous with excellent attention to detail.
● Ability to work well as part of a team and interact with co- workers in Singapore.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-15 18:35:02
Công ty CP May MInh Anh Kim Liên, trực thuộc Tập đoàn MIAN.
MAKL thành lập năm 2009 và hoạt động trong lĩnh vực may mặc xuất khẩu với quy mô 3000 lao động. Ngoài ra công ty còn có định hướng phát triển mở rộng hơn nữa trong thời gian tới với những dự án mới đang ấp ủ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2009
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,