Mô tả công việc
Brief summary of job profile:
The HR Admin Executive is responsible for supporting the Compensation & Benefits (C&B) team to ensure the accuracy and timeliness of daily C&B operations. This includes managing employee documentation and facilitating various HR processes related to social insurance, personal income tax (PIT), and labor contracts, while ensuring compliance with statutory requirements related to compensation and benefits.
Key Accountabilities:
· In charge of labor contract management, including preparing new contracts, renewing contracts, and preparing appendix contracts.
· Prepare documents for making claims for Social Insurance benefits (e.g., sick leave, maternity leave) and follow up on payments for employees.
· Prepare HR- related reports and metrics as required by local authorities.
· Work closely with relevant government offices such as the Tax Authority and Social Insurance Authority.
· Respond to employee inquiries and concerns relating to C&B policies and practices.
· Maintain accurate HR records and documentation.
· Collect documents and information to assist in registering Social, Health, and Unemployment insurance contributions for new employees.
· Support the preparation of documents for PIT code issuance, dependent relief registration, PIT declaration, and finalization for employees.
· Cross check, and maintain employees&039; supporting documents, ensuring compliance with Vietnamese laws and regulations.
· Record and manage employees&039; Social Insurance Books (SIB), including preparing applications for issuing SIB, controlling SIB, and recording SIB for resigned employees.
. Support other HR team members to ensure the smooth operation of the HR Department.
Yêu cầu công việc
Job Requirements:
Education/ Training Qualifications
Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field.
Work
Experience
01+ years of experience in a similar role, preferably in the food & beverage/ retail industry.
Knowledge of:
Knowledge of Vietnamese labor laws and regulations regarding PIT and social insurance is preferred.
Skills (Ability to):
Good communication skills.
Strong attention to detail, ensuring accuracy in C&B operations and data management.
Ability to work under pressure and meet deadlines, managing multiple tasks and priorities within the C&B function.
Fluent English proficiency in speaking and writing is a plus.
Proficient in MS Office Suite (Excel, Word, PowerPoint).
Ability to handle confidential information with integrity.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-18 01:45:03
CÔNG TY CỔ PHẦN TẬP ĐOÀN AUSTDOOR là THƯƠNG HIỆU NỔI TIẾNG QUỐC GIA 2010 đã khẳng định vị thế hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất cửa tại Việt Nam. Thành quả chúng tôi đạt được trong hơn 10 năm qua là thị trường mở rộng tới 54 tỉnh thành, hệ thống các Nhà máy, Công ty thành viên, Showroom ngày càng mở rộng trên Toàn quốc. Với chiến lược phát triển dựa trên nền tảng giá trị cốt lõi “ Sáng tạo, yêu công nghệ” “Đáng tin cậy” “Đoàn kết, tôn trọng”, chúng tôi luôn coi trọng con người là cội nguồn sức mạnh của Tập đoàn. Trong những năm tới Tập đoàn Austdoor phấn đấu giữ vững vị thế hàng đầu của mình tại Việt Nam và phấn đấu trở thành Nhà cung cấp các giải pháp cửa hàng đầu Châu Á.
Review AUSTDOOR
Luôn vui vẻ, hòa đồng trong môi trường làm việc
Ganh đua cá nhân, chia bè kéo phái