Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Meets and exceeds sales target: generation of order income and revenue from new and existing large and
medium customers as defined in the sales plan.
- Develops and maintains a customer focused list (together with Area Sales Manager) by proposing focused customers and business opportunities based on marketing leads, own opportunities, certificate expiry lists, market knowledge, etc.
- Identifies solutions for customer needs, if necessary with the involvement of Subject Master Experts.
- Generates new leads (e.g. on fairs) and converts assigned sales leads generated by e.g. marketing or
other channels.
- Executes customer visits and or visits of industry events.
- Acquires new customers.
- Maintains / grows customer loyalty and ring-fences critical business through regular customer interaction
and visits.
- Maintains positive relationships with existing customers to up-sell the service portfolio.
- Recovers lost customers.
- Documents all activities in the relevant TR IT tools (e.g. Salesforce.com).
- Responsible for the on-time delivery, quality and follow-up of the quotation according to the customer
needs.
- Follows up on quotations with customer (can be delegated to sales support).
- Conducts the final negotiation of quotation and contracts with the customer in collaboration with relevant
stakeholders / P&L responsible persons and in line with TR requirements.
- Supports in the cash collection of unpaid / overdue invoices for the customers for which (s)he is responsible.
- Contact for cross-BF (Business Function) / cross-BS (Business Stream) inquiries from other Sales
colleagues.
- Monitors market and competitors.
- Conducts sales analytics in area of responsibility.
- Participates in regular sales reviews with the disciplinary Supervisor.
- Supports the Area Sales Manager in defining the yearly sales plan.
Yêu Cầu Công Việc
- University degree in Business Administration or equivalent work experiences.
- Good command of spoken and written English
- At least 3-5 years of experience in related area
- “Consultative Sales”: 3-5 years of professional experience in Sales or related area.
- Ideally first experience in Testing Inspection, Certification (TIC) or related field,
- Experience in one or more areas within scope of Solar, Machinery, Components, Power electronics is preferable.
General Requirements:
User knowledge in MS Office, Salesforce.com: Proven track record in sales.
Consultative Sales:
• Pronounced technical comprehension in the field / related area.
• Pronounced ability for self-motivation.
• Ability to meet deadlines without supervision.
• Excellent selling and negotiation skills.
• Superb interpersonal skills.
• Time management and prioritization skills.
• Business orientation, result orientation, services orientation, effective communication and relationship management.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn BNA bao gồm các thành viên như sau: Công ty CP ĐT SX Bảo Ngọc Miền Bắc, Công ty CP ĐT SX Bảo Ngọc Miền Nam, Công ty CP ĐT SX Bảo Ngọc Miền Trung, Công ty TNHH Á Long, Công ty CP sản xuất bao bì Tây Đô, Công ty CP dược phẩm Hoa Việt, Công ty TNHH Tư Vấn Thiết Kế Việt Nam, Công ty CP Đầu Tư Homeconstruct.
Tập đoàn đầu tư BNA GROUP tiền thân là Bảo Ngọc và Á Long hoạt động trong lĩnh vực SX ngành thực phẩm và ngành công nghiệp phụ trợ, mã chứng khoán là BNA. Với tầm nhìn trở thành tập đoàn đầu tư đa ngành, đa quốc gia. và sứ mệnh là Khai phá tiềm năng của con người, lợi thế của Quốc Gia, Vùng Miền để đầu tư tạo giá trị gia tăng cho cổ đông, cộng đồng và xã hội. Đến nay chúng tôi đã đầu tư vào nhiều lĩnh vực tiềm năng với hàng chục công ty thành viên hoạt động trong các lĩnh vực như : Bất động sản công nghiệp, Nông sản thực phẩm, Dược phẩm, mũ bảo hiểm, bao bì…. Với mục tiêu phát triển nhanh nhưng bền vững, chúng tôi đang cần chiêu mộ các ứng viên có đủ tâm, tầm và phù hợp để hiện thực hoá mục tiêu, chiến lược của tập đoàn.