Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
I. JOB BRIEF:
The Ecommerce Conversion Rate Optimization Manager will be responsible for analyzing Ecommerce platforms data, identifying areas for improvement, and implementing strategies to increase conversion rates. The ideal candidate will have a strong analytical mindset, a deep understanding of SEO, user behavior, and a passion for improving website performance.
II. DETAILED JOB DESCRIPTION:
1. Results measurement
Results for this position are measured in
• Revenue in absolute value by channel
• Year on year growth by channel
• Onsite Rate: Bounce Rate, Abandon Browsing Rate, Abandon Cart Rate, Conversion Rate, Retention Rate.
• Churn rate
• Site traffic by channel
• Customer acquisition
2. Responsibilities
• Data Analysis: Delve into analytics data to identify user behavior patterns and areas of the website where users drop off or fail to complete desired actions. Use tools like Google Analytics, heatmaps, and A/B test results to gather insights.
• User Research: Understanding the target audience is crucial. Conduct user surveys, and customer feedback analysis to gain insights into user preferences, pain points, and motivations.
• A/B Testing: Run controlled experiments to determine the best performing experiences to continuously improve the website and app for Ocado customers.
• Ecommerce platforms (Website, Mobile, Application) Optimization: Based on data and test results, make recommendations and implement changes to the platform's design, content, layout, and functionality to improve user experience and increase conversions.
• Content Optimization: Focus on improving the clarity and persuasiveness of platform content, ensuring that it resonates with the target audience and encourages action.
• Conversion Funnel Analysis: Analyze the various stages of the conversion funnel to identify bottlenecks and areas that can be streamlined to increase the conversion rate.
• Multivariate Testing: In addition to A/B testing, conduct multivariate tests to assess how multiple elements interact and impact conversions.
• Continuous Monitoring: Continuously monitor platform performance, adapt to changes in user behavior, and make iterative improvements.
• Reporting and Communication: Regularly report on the results of their efforts, providing insights and recommendations to stakeholders, such as marketing teams and web developers.
• Develop a personalized experience: Using data and technology to ensure a relevant and personalized experience to ecommerce’s new and existing customers.
• Stay up-to-date with industry trends and practices.
Yêu Cầu Công Việc
• 3-5 years of relevant professional experience with proven working experience in similar role
• Experience in conversion rate optimization for e-commerce
• Excellent ability to analyze data and propose commercial objectives
• Knowledgeable of analytical tools for funnel and search measurement (Google Analytics, MixPanel, HotJar, ContentSquare, etc.)
• An understanding of e-Commerce UX, content and development projects, and intuitive knowledge of how users interact and shop in a digital environment
• Able to lead a team and drive new processes for efficiency
• Proven (content) team management experience. Able to build a team, help it perform and foster a positive team culture
• Ability to manage multiple projects and changing priorities effectively
• Fluent in Vietnamese, proficient in English
• Flexible & collaborative attitude, excited about a fast-paced start-up environment
• Ability to conceptualize ideas and create processes, tools & templates independently
• Ideally Ecommerce experience or at least strong knowledge & understanding
• Strive for impact and high performance. Hunger for success with a commitment to getting things done
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 40
- Lương: Cạnh tranh
Sở hữu hơn 100 cửa hàng trải dài từ Bắc đến Nam, sản phẩm Vua Nệm phân phối đến từ các thương hiệu nổi tiếng trong nước và thế giới như: Dunlopillo- Anh Quốc, Aeroflow- Nhật Bản, Tempur - Mỹ, Therapedic- Anh, Zinus- Hàn Quốc, Amando, Liên Á, Kim Cương, Gummi, Goodnight,…
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Vua Nệm được thành lập vào năm 2007 bởi hai doanh nhân là Hoàng Tuấn Anh và Nguyễn Vũ Nghĩa từ một cơ duyên khi một người bạn trong nhóm startup của Tuấn Anh giành giải thưởng về khởi nghiệp với dự án thương mại điện tử Dem.vn.
Mission
Vua Nệm đang trên con đường trở thành thương hiệu hàng đầu về các giải pháp giấc ngủ bằng cách mang đến cho khách hàng nhiều sự lựa chọn và trải nghiệm đáp ứng tốt nhất nhu cầu của họ.
Review Công Ty Cổ Phần Vua Nệm
Công ty không ổn thật sự, từ nhân sự cho đến các phòng ban và bộ quận liên quan
Văn hóa doanh nghiệp rất lý thuyết, không áp dụng được vào thực tiễn (RV)
Công ty chú trọng làm các hoạt động nội bộ (RV)