Mô tả công việc
The Kitchen Secretary is a position that provides administrative support to the Executive Chef in a hotel kitchen. They are considered a valuable assistant who helps the Executive Chef manage and streamline the kitchen's operations.
ESSENTIAL FUNCTIONS
• Scheduling and attendance management for the department staff
- Support the Executive Chef in scheduling the work of the kitchen department staff to ensure that the hotel's job requirements are met.
- Arrange weekly and monthly work schedules for the staff.
- Record and manage the attendance of the kitchen department staff according to the hotel's timekeeping system.
- Monitor the work schedules of the staff and promptly inform them of any changes or emergencies.
• Control of the kitchen department's inventory
- Participate in and assist specialized positions in checking the quantity and quality of raw materials and food products received.
- Check and order raw materials for the kitchen's inventory.
- Inventory and track the stock of the department's goods.
• Management of assets and tools for the kitchen department
- Coordinate and support the accounting department in checking the assets, machinery, and tools used in the kitchen.
- Monitor the use and storage of kitchen tools, equipment, and machinery by staff members.
- Compile and prepare purchase requisitions for necessary equipment, tools, and supplies required by the department as requested by the Executive Chef.
• Perform administrative tasks
- Record and prepare reports, statistics, and documents as required.
- Coordinate with the Executive Chef and other relevant positions to develop training plans for employees and propose activities to enhance team bonding for the kitchen department.
- Receive and handle phone calls and emails for the kitchen department.
- Coordinate with the Executive Chef to come up with new ideas for modifying menus and creating event menus.
- Prepare recruitment requests to be sent to the human resources department for hiring casual staff as needed for special events.
- Classify and carefully store all types of documents and materials assigned to be managed.
- Provide suggestions to improve the quality of work for the department.
- Update information in the kitchen for the Executive Chef and perform other tasks as required.
Quyền lợi được hưởng
Attractive income
Other benefits according to the standards of Banyan Group
Yêu cầu công việc
- Graduated from universities and colleges, preferably with a major in Tourism/Hotel and Restaurant Management.
- Proficient in both spoken and written English.
• Work experience
- Candidates with experience 1-2 years
• Other request:
- Neat, tidy, hardworking and diligent.
- Proficient in using office software and word processing.
- Ability to analyze, synthesize and manage documents and records.
- Strong communication skills and problem-solving abilities.
- Good health.
Yêu cầu hồ sơ
Work Experience Description
Health Certificate
Two 2x4 Photos
Công ty CP Sản xuất và Công nghệ Nhựa Pha Lê được thành lập vào năm 2008. Khởi đầu từ một nhà máy khai thác và chế biến khoáng sản quy mô nhỏ, dây chuyền công nghệ thô sơ, trải qua hơn 14 năm hình thành và phát triển, đến nay, Nhựa Pha Lê đã sở hữu 2 nhà máy sản xuất và 2 nhà máy liên doanh liên kết, xây dựng thành công chuỗi khai thác – chế biến sâu – sản xuất sản phẩm đầu cuối, khai thác tối ưu giá trị nguồn tài nguyên khoáng sản thiên nhiên ban tặng.
Hiện Nhựa Pha Lê đang sở hữu 6 mỏ khoáng sản: 2 mỏ đá Granite tại Ninh Thuận, 3 mỏ đá cẩm thạch trắng tại Nghệ An, 01 mỏ đá tại Tuyên Hóa – Quảng Bình. Trong đó, mỏ CaCO3 (Thung Hung, Quỳ Hợp, Nghệ An) được đánh giá là một trong những nguồn đá cẩm thạch có chất lượng tốt nhất trên Thế giới xét về độ sáng và độ trắng, với trữ lượng dồi dào diện tích trên 10 ha.
Với nguồn nguyên liệu thô sẵn có, Nhựa Pha Lê đã tập trung đầu tư vào các phương pháp khai thác tiên tiến nhất, làm chủ công nghệ xử lý, từ đó quản lý chất lượng sản phẩm một cách tốt nhất nhằm đáp ứng thị trường nội địa cũng như quốc tế với sản lượng đá CaCO3 từ 300,000 đến 500,000 tấn/ năm.
Đặc biệt, với lợi thế cạnh tranh lớn nhất là vị trí của mình, Nhựa Pha Lê có điều kiện thuận lợi trong việc vận chuyển hàng hóa từ nhà máy tới cảng, giúp giảm tối đa chi phí và thời gian. Bên cạnh đó, với đội ngũ nhân viên xuất sắc có trình độ chuyên môn cao và mô hình logistics tối ưu nhất, đã giúp cho sản phẩm của Công ty luôn đạt được chất lượng tốt và có giá thành cạnh tranh, thời gian giao hàng chuẩn xác tới khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định của pháp luật
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch nghỉ mát
- Các chương trình sự kiện thường niên hàng năm của Công ty
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Công ty CP Sản xuất và Công nghệ Nhựa Pha Lê được thành lập
- Năm 2009 - 2013, Công ty được cấp phép và khai thác mỏ Thung Hưng. Thành lập chi nhánh Nghệ An để khai thác
- Năm 2017, Đầu tư khai thác thêm 2 dây chuyền sản xuất Filler masterbatch nâng công suất 52.800 tấn/năm
- Năm 2018, Đầu tư và nâng cấp dây chuyền đá Filler masterbatch lên 95.000 tấn/năm; đầu tư dây chuyền sản xuất đá ốp lát nhân tạo 1,8 triệu m2/năm
- Năm 2020, Đầu tư mua mỏ Minh Cầm - Quảng Bình; Đầu tư liên doanh 2 dự án bất động sản Hạ Long Quảng Ninh và đầu tư liên quan mở Nhà máy sản xuất SPC số 1 - Nhơn Trạch, Đồng Nai
- Năm 2021, Đầu tư liên doanh xây dựng Nhà máy SPC số 2 tại KCN Đình Vũ, Hải Phòng, sông suất 15 trm2/ năm
Mission
Công ty CP Sản xuất và Công nghệ Nhựa Pha Lê (Pha Lê Plastic) có sứ mệnh là cung cấp sản phẩm nhựa chất lượng cao và giải pháp công nghệ tiên tiến cho khách hàng. Công ty đặt mục tiêu trở thành một trong những đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực sản xuất và chế tạo các sản phẩm nhựa. Sứ mệnh của công ty là góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống và đáp ứng nhu cầu của thị trường bằng cách cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, đáng tin cậy và bền vững.