JOB PURPOSE:
The job holder responsible for:
- communicate all financial and strategic results to the Investor community.
- Manage the activities of the assigned segment in Investor Relations in accordance with the assigned functions, responsibilities and powers.
- Conduct training and quality development of personnel in the functional.
KEY ACCOUNTABILITIES:
- Presiding over quickly synthesizing data and information from the Company, preparing presentations, press releases and other communications for investors, leaders in the industry. the investment community in a transparent and timely manner in accordance with the requirements of information disclosure for listed companies in accordance with current laws.
- Lead various projects, methodologies (research and proposals) to evaluate and improve investors' understanding of the Company.
- Work independently and proactively with rating agencies to achieve the best possible ranking results for the Company.
- Support business departments in building Valuation model for the intrinsic value of the Company.
- Presiding over the preparation of reports on the market situation and analyzing the Company's shares compared with other companies in Vietnam and in the region.
- Prepare, coordinate and closely follow up with professional departments to research and develop scenarios, capital management reports and capital mobilization.
- Preside over the preparation and organization of events related to investors (AGM, Annual report, quarterly report...).
- Prepare communication plans, instructions on events related to domestic investors
- Guiding and supporting members of Investor Relations Department to develop PDP, thereby determining the capacity to train for domestic investor relations.
- Organizing and training on domestic investor relations for members of the department and other relevant departments.
- To assume the prime responsibility for coordinating with other departments to understand the Company's operations and strategies in order to develop and implement a communication plan with external investors.
- Support other departments in their cohesive efforts to best communicate with stakeholders including: employees, management, credit bureaus and the public to protect and enhance the image's reputation. corporate image in line with the Company's vision and mission.
- People management activities
JOB REQUIREMENTS:
(i) Diploma/Occupation:
- University degree or MA/MBA/JD or higher majoring in finance/economics/law.
(ii) Experience:
- Professional experience: Having 12 years of experience in related fields such as banking, investment analysis, finance, etc.
- Management experience: 7 years of experience in management and administration.
(iii) Foreign language: Fluent in English
(iv) Expertise:
- Understanding the organization.
- Understanding the company's products and services.
- Understanding the rules and operating procedures in the unit.
Trải qua 20 năm xây dựng và trưởng thành, hiện nay Công ty CP Tập đoàn An Phát là một trong những Tập đoàn hoạt động trong lĩnh vực sản xuất bao bì màng mỏng hàng đầu tại Việt Nam và khu vực Đông Nam Á.
Với 15 Công ty thành viên trong đó có 4 Công ty đã thực hiện được niêm yết trên thị trường chứng khoán Việt Nam, chúng tôi khẳng định được thương hiệu, uy tín và vị trí của mình để đưa sản phẩm ra thị trường ngoài nước như: Châu Âu , Mỹ, Các tiểu vương quốc Ả Rập, Nhật Bản, Hàn Quốc, Singapore, Đài Loan, Philippine…
Đến thời điểm hiện tại, chúng tôi đã hoàn toàn tự tin với năng lực và vị thế cạnh tranh của mình để chuyển sang một giai đoạn phát triển mới với những dự án đầu tư tập trung vào các sản phẩm chủ lực là bao bì thân thiện với môi trường, nhựa kỹ thuật có hàm lượng công nghệ cao, hóa chất và phụ gia ngành nhựa xơ sợi nhân tạo polyester, nguyên vật liệu đầu vào ngành nhựa… Thông qua nghiên cứu, sáng tạo và đổi mới; chúng tôi luôn mong muốn đem lại những giá trị tốt nhất cho khách hàng và cổ đông, người lao động của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ Bảo hiểm y tế & Bảo hiểm xã hội theo luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội về môi trường
- Team Building
- Du lịch, tham quan, nghỉ mát hàng năm.
Lịch sử thành lập
- Năm 2002, Công ty TNHH Anh Hai Duy tiền thân của Tập đoàn An Phát Holdings ra đời.
- Năm 2005, Nhà máy sản xuất bao bì đầu tiên của Tập đoàn đi vào hoạt động tại KCN Nam Sách, Hải Dương với công suất thiết kế 13.200 tấn/năm.
- Năm 2009, Thành lập Công ty Cổ phần An Tiến Industries (tiền thân là Công ty Cổ phần Nhựa và Khoáng sản An Phát – Yên Bái).
- Năm 2013, Quy mô sản xuất và kinh doanh của Tập đoàn tăng trưởng vượt bậc, tổng năng lực sản xuất của An Phát Holdings lên tới 57.000 tấn/năm.
- Năm 2017, An Phát Holdings trở thành doanh nghiệp nhựa công nghệ cao số 1 Việt Nam. Cũng năm 2017, An Phát Holdings chuyển đổi sang mô hình Tập đoàn, thành lập thêm nhiều công ty thành viên, hoàn thiện hệ sinh thái doanh nghiệp.
- Năm 2018: Công ty Cổ phần Nhựa Hà Nội (HPC) chính thức trở thành thành viên của Tập đoàn An Phát Holdings.
- An Phát Holdings trở thành Tập đoàn nhựa công nghệ cao, thân thiện môi trường hàng đầu Đông Nam Á.
- Năm 2019, Sau 2 lần đổi tên thành Công ty CP Nhựa và Bao bì An Phát và Công ty CP Nhựa và Môi trường Xanh An Phát, Anh Hai Duy chính thức có tên mới nhất là Công ty CP Nhựa An Phát Xanh.
- Ngày 28/7/2020, Tập đoàn An Phát Holdings chính thức niêm yết mã chứng khoán APH trên sàn HoSE
- Tháng 2/2022, Tập đoàn An Phát Holdings động thổ nhà máy sản xuất chất dẻo phân hủy sinh học PBAT đầu tiên tại Đông Nam Á, có công suất 30,000 tấn/năm với số vốn đầu tư 120 triệu USD, được đặt tại Khu Công nghiệp Nam Đình Vũ, quận Hải An, thành phố Hải Phòng.
Mission
Thúc đẩy và hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam cùng phát triển, nâng tầm vị thế thương hiệu nhựa công nghệ cao và thân thiện với môi trường Việt Nam.