Các phòng ban đang tuyển dụng tại AIM

Quản lý sản phẩm & dự án
Hành chính
Công nghệ thông tin

Việc làm AIM

Cập nhật 10/11/2025 23:43
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH AMERICA INDOCHINA MANAGEMENT VIETNAM
Sales and Business Development Manager
AIM
114 việc làm 8 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 10/06/2025
Hạn nộp hồ sơ: 21/06/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 7 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

*** Position Summary:

The Sales and Business Development Manager is responsible for driving sustainable revenue growth and market penetration within Office Solution Division. This role entails developing strategic customer relationships, identifying new business opportunities, and executing consultative sales strategies tailored to corporate, commercial, education, etc. clients. The manager will oversee the full sales cycle — from lead generation to contract closure — while ensuring high standards of customer experience and operational efficiency. This includes monitoring, reporting about customers, competitors, market activities as well as managing sales enquiries, sales quotation and receivables. Supervise the sales team and coordinate with cross-functional divisions and suppliers to ensure delivery products smoothly & on schedule.

* Performance objectives:

1. Complete monthly/ quaterly project report/ forecast to DM/MD and Suppliers

  • Keep updated list of current or potential projects in agreed upon format.
  • Collect, update and analyze customers’ data, competitors’ and market movement in terms of price, products, network and services

2. Manage customers, suppliers & partners relationship

  • Seeking new customers monthly including designers, architect and construction companies indicated place and timing with the objective to achieve the sales target.
  • Actively join conferences, meetings, and industry events to get to know and strengthen the relationship with Owner, PM, Contractors, Architects, Property management, industry
  • Identify key clients status and suppliers complaints, and bottlenecks.
  • Proactive provide solutions to improve more excellent performance.
  • Manage successful big projects and control installation workers with no complain from customers or partners.
  • Researching new market trends, new products, etc.
  • Find other furniture suppliers that are qualified

3. Follow up and develop the sales process including sales quotation and receivables independently or under guideline from DM/MD

  • Cooperate strongly with cross-functional divisions to achieve significant objectives, especially with Accountant and Logistic Divisions to ensure collect receivables as well as deliver products accurately and timely.

4. Master product knowledge and deliver to new team members

  • Identify the current status and proactively outlined plan for the specific objectives.
  • Work through Division Manager for calendar–based monthly or quarterly training plan.
  • Get involved in recruiting and training personnel and helping team members develop their skills.

5. Allocate project to the salesteam

  • Join meeting with customer, work on strategy, follow and supervise closely salesman, new staff’s projects to increase the chance of winning

Yêu Cầu Công Việc

*** Requirements: 

  • People management skills
  • Minimum 5 years of experience in B2B sales, preferably in interior, office furniture, or project-based industries
  • Fluent in English and Vietnamese
  • Strong communication, negotiation, and interpersonal skills.
  • Good problem solving and analytical skill
  • Willing to learn, multiple tasks and be able to work in a fast – paced environment
  • Good at time management and planning skills

*** What we offer:

  • Competitive salary + monthly/yearly bonus + commission + 13th salary
  • Social insurance is covered after probation period
  • An open and dynamic English working environment & promotion opportunities
  • Great chance to develop through on-the-job training methods

*** Working location: 117 – 119 – 121 Nguyen Du, Ben Thanh Ward, District 1, HCMC

*** Working time: 8:00 – 17:30; Monday – Friday

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
117-119-121 Nguyễn Du, Phường Bến Thành, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Phụ cấp khác:

    Điện thoại
    Thẻ taxi
    Chi phí công tác

  • Thời gian thử việc: 2 tháng
  • Cơ hội huấn luyện: Supplier, client từ nước ngoài
  • Độ tuổi: 28 - 40
  • Thời gian làm việc: Thứ 2 - Thứ 6
  • Phúc lợi:

    Thưởng tháng
    Hoa hồng
    Thưởng năm
    Thưởng tháng 13

  • Ngày nghỉ: 12 ngày phép năm + Lễ Tết + 1 ngày nghỉ Giáng sinh
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Hết hạn ứng tuyển
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Công ty TNHH Quản lý Mỹ Đông Dương (AIM) được thành lập năm 1994 và có 3 văn phòng tại Việt Nam (Hồ Chí Minh – Trụ sở chính, Hà Nội, Đà Nẵng) và Campuchia.

Trọng tâm trước đây của công ty là bán hàng, tiếp thị và phân phối trên nhiều lĩnh vực kinh doanh khác nhau và hiện bao gồm các dịch vụ sản xuất, tìm nguồn cung ứng và kinh doanh. AIM có thành tích nhất quán về thành công trong một số ngành công nghiệp khác nhau dựa trên sự hiểu biết của họ về các xu hướng và cơ hội kinh doanh trong khu vực, khả năng thực hiện các sáng kiến và mạng lưới phát triển liên tục trong các lĩnh vực kinh doanh khác nhau.

Công ty đã dẫn đầu thị trường ở một số danh mục sản phẩm bao gồm Vật liệu xây dựng (Nội thất văn phòng nhập khẩu, Ghế ngồi công cộng, Trần sợi khoáng, Sàn vinyl, Chống thấm) và Vật tư tiêu hao (Giấy nhôm, Hóa chất tẩy rửa và vệ sinh cho ngành Khách sạn)

AIM Việt Nam đang tìm kiếm những người (không phải sơ yếu lý lịch) những người:

• Thích học hỏi và phát triển về mặt nghề nghiệp và cá nhân

• Có nghị lực, sáng tạo, chủ động và trách nhiệm

• Không chỉ thích làm mà còn thích xây dựng mọi thứ

• Cân bằng sáng kiến cá nhân với tinh thần đồng đội

• Người hành động chu đáo - người có thể biến ý tưởng thành hành động

• Cam kết và đạo đức làm việc cao

Điều nhân viên yêu thích ở AIM:

• Học hỏi và phát triển:

- Công ty được giới thiệu đến trường Đại học AIM

- Được cộng đồng doanh nghiệp và các công ty săn đầu người công nhận là nơi phát triển nhân tài tốt nhất

• Môi trường làm việc đó là:

- Cởi mở và thân thiện

- Năng động và chuyên nghiệp

- Đa dạng với cơ hội làm việc với các đồng nghiệp từ khắp nơi trên thế giới


Những nghề phổ biến tại AIM

Bạn làm việc tại AIM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo AIM

AIM

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo