Mô tả công việc
* Summary: Monitor and analyze the performance of the receivable status of the company, implementing measures to improve productivity and success rates on credit control. Review and evaluate delinquent accounts, determining appropriate actions to be taken in accordance with company policies and legal requirements.
* Report: Managing Director (American Founder)
* Performance objectives:
1. Managing commercial receivables limits
Approve delivery orders according to regulations
Alert the sales departments about impending overdue debts
2. Managing and handling debt collection
Understand about general debt status
Prepare debt reports and suggest credit control solutions
Classify debts
Develop debt collection strategies
Ability to collect bad debt or uncollectible debt
Approve delivery orders according to regulations
Alert the sales departments about impending overdue debts
Understand about general debt status
Prepare debt reports and suggest credit control solutions
Classify debts
Develop debt collection strategies
Ability to collect bad debt or uncollectible debt
Yêu cầu công việc
* Requirements:
1. Relevant qualifications
2-3 year experience in relevant functions
Experience in project control in construction is a plus but not a need
2. Favorable skills:
Good English communication in both oral and written
Good Excel/ costing skill, IT adaptable, strong quantitative skills
Analytical skills, negotiation, organized, problem solver and collaboration
Willing to learn and ability to learn
3. Preferable qualities
Proactive, excellence follow up to get things done, high EQ
Honest, firm and high sense of responsible
* What we offer:
Competitive base salary + monthly bonus + 13th salary
Social Insurance is fully covered after probation
An open and dynamic English working environment & promotion opportunities
Great chance to develop through on-the-job training methods
* Working location: 117 Nguyen Du, Ben Thanh Ward, District 1, Ho Chi Minh City
* Working time: 8:00 - 17:30; Monday - Friday
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Nghỉ phép năm
Công ty TNHH Quản lý Mỹ Đông Dương (AIM) được thành lập năm 1994 và có 3 văn phòng tại Việt Nam (Hồ Chí Minh – Trụ sở chính, Hà Nội, Đà Nẵng) và Campuchia.
Trọng tâm trước đây của công ty là bán hàng, tiếp thị và phân phối trên nhiều lĩnh vực kinh doanh khác nhau và hiện bao gồm các dịch vụ sản xuất, tìm nguồn cung ứng và kinh doanh. AIM có thành tích nhất quán về thành công trong một số ngành công nghiệp khác nhau dựa trên sự hiểu biết của họ về các xu hướng và cơ hội kinh doanh trong khu vực, khả năng thực hiện các sáng kiến và mạng lưới phát triển liên tục trong các lĩnh vực kinh doanh khác nhau.
Công ty đã dẫn đầu thị trường ở một số danh mục sản phẩm bao gồm Vật liệu xây dựng (Nội thất văn phòng nhập khẩu, Ghế ngồi công cộng, Trần sợi khoáng, Sàn vinyl, Chống thấm) và Vật tư tiêu hao (Giấy nhôm, Hóa chất tẩy rửa và vệ sinh cho ngành Khách sạn)
AIM Việt Nam đang tìm kiếm những người (không phải sơ yếu lý lịch) những người:
• Thích học hỏi và phát triển về mặt nghề nghiệp và cá nhân
• Có nghị lực, sáng tạo, chủ động và trách nhiệm
• Không chỉ thích làm mà còn thích xây dựng mọi thứ
• Cân bằng sáng kiến cá nhân với tinh thần đồng đội
• Người hành động chu đáo - người có thể biến ý tưởng thành hành động
• Cam kết và đạo đức làm việc cao
Điều nhân viên yêu thích ở AIM:
• Học hỏi và phát triển:
- Công ty được giới thiệu đến trường Đại học AIM
- Được cộng đồng doanh nghiệp và các công ty săn đầu người công nhận là nơi phát triển nhân tài tốt nhất
• Môi trường làm việc đó là:
- Cởi mở và thân thiện
- Năng động và chuyên nghiệp
- Đa dạng với cơ hội làm việc với các đồng nghiệp từ khắp nơi trên thế giới