About The Role/position
A Release Train Engineer (RTE) is responsible for coordinating and managing the release trains in an agile environment. They will act as a Project Manager, coaching and supporting the implementation of more effective ways of working and using Agile methodology. Overall, the Release Train Engineer plays a crucial role in ensuring the successful delivery of software releases and driving business outcomes in an Agile environment.
Responsibilities:
These are some of the responsibilities that we would expect you to be able to have experience delivering.
- Facilitate the Agile Release Train (ART) processes and execution, ensuring alignment across multiple teams and stakeholders.
- Coordinate and facilitate the planning, prioritization, and execution of program increments (PIs) and releases.
- Work closely with Product Owners, Scrum Masters, and other stakeholders to ensure that the release train is meeting its objectives and delivering value to customers.
- Identify and resolve any dependencies, issues, or risks that may impact the timely delivery of the release train.
- Provide visibility and transparency into the progress and health of the release train by tracking key performance metrics and reporting on status to leadership.
- Coach and mentor team members on agile practices, principles, and methodologies to drive continuous improvement and efficiency.
- Collaborate with cross-functional teams to ensure alignment on priorities, resources, and deliverables.
- Support the implementation and adoption of agile practices within the organization.
- Serve as a servant leader and facilitator to promote collaboration, communication, and teamwork within the release train.
- At least 8 years of project manager experience within the IT and banking domain
- Experience working in an agile environment and understanding agile software development life cycles and processes.
- Fantastic track record of stakeholder and vendor management. Having the ability to navigate a large complex corporation and building relationships with Senior stakeholders via different forms of networks
- An experienced practitioner of Agile methodology and experience with working in an adaptive environment with reactive and proactive mindsets.
- Proven skills such as risk, issue and dependency management
- Capable of strategic planning and project management
- Experience managing financial reports and on-time release deliveries in large complex corporations, experience working with Web, Cloud and Microservice technologies and a Computer Science or similar degree with a PMP or Scrum Master certification would all be good things to have.
Với 30 năm hình thành và phát triển May Phương Thảo vẫn luôn tự hào là doanh nghiệp dẫn đầu Miền Bắc trong lĩnh vực sản xuất, thương mại về ngành hàng may mặc đông phục học sinh uy tính, chất lượng, sáng tạo, đa dạng về mẫu mã.
Với đội ngũ nhân sự chuyên nghiệp, nhà máy sản xuất được đầu tư đầy đủ về thiết bị, máy móc May Phương Thảo luôn tự tin là đơn vị cung ứng nhu cầu đồng phục học sinh nhanh chóng, đáp ứng thị hiếu khách hàng. Hệ thống 13 cửa hàng bán lẻ trên toàn Thành Phố Hà Nội luôn sẵn sàng sản phẩm để đáp ứng nhu cầu khách hàng một cách tốt nhất.
May Phương Thảo luôn chú trọng tìm kiếm, đào tạo và phát triển đội ngũ nhân sự tinh thông nghiệp vụ, tận tâm phục vụ. Xây dựng môi trường làm việc có nhiều cơ hội phát triển nghề nghiệp, đồng hành và gắn kết.
Với tầm nhìn trong 05 năm tới May Phương Thảo sẽ trở thành một đơn vị sản xuất thương mại về ngành đồng phục học sinh chất lượng cao lớn nhất cả nước, mở rộng ngành hàng đồng phục công sở và xây dựng một thương hiệu thời trang cao cấp, May Phương Thảo không ngừng mở rộng mạng lưới kinh doanh, phát triển hê thống trên toàn quốc và luôn mở rộng cơ hội nghề nghiệp cho các nhân tài ở các vị trí:
Trưởng phòng Marketing
Nhân viên kinh doanh ngành hàng đồng phục công sở
Nhân viên bán hàng.
Nhân viên Content Marketing.
Thủ kho
...