Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.
Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam
Job Responsibilities
Business Development:
- Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
- Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
- Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
- Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
- Gather market information.
Costing and Quotation:
- Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
- Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
- Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
- Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.
Customer and Contract Management:
- Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
- Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
- New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
- Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.
Reporting and Other Tasks:
- Manage and control P/L for assigned customer
- Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
- Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
- Update market information and competitor’s trend
- Supervise and support other members in division
- Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
- Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
- Other tasks as Manager assignment.
Yêu Cầu Công Việc
- Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
- Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
- Strong customer relation management and sales skills.
- Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
- Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
- Strong negotiation, presentation and coordination skills.
- Proficiency in logistics-related software
- Ability to work under pressure and achieve sales targets.
- Excellent English skills (written and verbal).
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
J&T Express thành lập năm 2015 là thương hiệu chuyển phát nhanh dựa trên sự phát triển của công nghệ và Internet. Sở hữu một mạng lưới rộng khắp nhằm hỗ trợ các hoạt động giao nhận hàng hóa nhanh chóng không chỉ ở nội thành mà còn ở ngoại thành và các vùng xa của các tỉnh thành trong cả nước Việt Nam.
Đồng thời, hiện tại, với mạng lưới quy mô lớn, bao gồm nhiều trung tâm trung chuyển và văn phòng trên diện tích hàng ngàn mét vuông, phục vụ hàng triệu gửi hàng trên toàn quốc J&T Express định hướng mở rộng phạm vi cung cấp các dịch vụ chuyển phát nhanh ra quốc tế.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia đầy đủ BHXH-BHYT-BHTN theo quy định của Nhà nước
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Tea break mỗi tuần
- Tiệc mừng sinh nhật để thêm hứng khởi
- Du lịch nghỉ dưỡng
- Team building mỗi năm
- Tiệc tất niên hoành tráng
Lịch sử thành lập
- Năm 2015, thành lập tại Indonesia, J&T Express là công ty chuyển phát nhanh dựa trên công nghệ thông tin và theo xu hướng của ngành thương mại điện tử. Với sự phát triển không ngừng, hiện nay J&T Express đã có mặt tại 10 quốc gia bao gồm Indonesia, Việt Nam, Malaysia, Thái Lan, Philippines, Singapore, Cambodia, UAE, Ả Rập Xê-út và Mexico.
- Năm 2017, J&T Express được định giá ban đầu là 440 triệu đô la và được nhắm mục tiêu nhận được khoản đầu tư bổ sung 20%, trị giá 88 triệu đô la
Mission
- Sứ mệnh của J&T Express là mang lại dịch vụ chuyển phát nhanh tốt nhất và cam kết cung cấp cho khách hàng các giải pháp hiệu quả, tiết kiệm chi phí, hỗ trợ khách hàng kinh doanh và phát triển bền vững.
Review J&T EXPRESS ( VietNam)
Chế độ tệ, thủ tục nghỉ việc lặt vặt linh tinh, lương lộ liễu, phạt vô lý, cân nhắc trước khi vào làm (RV)
Không có năng lực, thiếu chuyên nghiệp, có thể vào để trải nghiệm (RV)
Lương thấp, làm nhiều việc không liên quản, trả không đủ lương, môi trường làm việc tệ (RV)