Responsible for providing knowledge and high professional content in building the design and development of customer retention management framework and coordinating with solution units or related units to develop customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP.
Key Accountabilities (1)
Loyalty management
- Design and build a customer retention management framework and coordinate with solution units or related units to build customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value.
- Participate in develop key metrics to manage customer engagement (NPS, engagement metrics,...)
- Drive customer loyalty and engagement through managing engagement metrics and managing the implementation of a portfolio of actions to improve.
- Participate in customer retention initiatives in the division, bring detailed design requirements to build/operate the customer engagement platform to other SI/Initiative BAU in the division/bank-wide.
Compliance with regulations and development of internal and institutional relationships
- Coordinate with departments within the Function to complete assigned tasks.
- Strictly comply with the Bank's Internal Labor Regulations.
- Perform work in accordance with policies, regulations, processes, internal instructions, etc. and service quality commitments (SLAs).
- Train, guide and mentor senior specialists/experts in the team to perform the above tasks and professional skills related to the functions and tasks of the function.
Other Tasks At The Request/direction Of The Direct Manager
Key Relationships - Direct Manager
Director/Senior Manager, Customer Loyalty Management
Key Relationships - Direct Reports
Key Relationships - Internal Stakeholders
Function of the Division, relevant TCB function
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Bachelor degree or MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Language (English): According to the Bank's regulations.
- 8+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Experience in reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market, ....
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value.
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management.
Sheraton là một trong 30 thương hiệu nổi tiếng thuộc sở hữu của Tập đoàn Marriott International với hơn 6.000 khách sạn tại hơn 122 quốc gia và vùng lãnh thổ trên thế giới. Sheraton Saigon Hotel & Towers là khách sạn 5 sao hàng đầu tọa lạc tại vị trí chiến lược ngay trung tâm khu kinh doanh và giải trí của Thành phố Hồ Chí Minh. Tại Sheraton, chúng tôi cam kết nỗ lực hết mình để đảm bảo khách của chúng tôi có kỳ nghỉ tốt nhất có thể. Các cộng sự của chúng tôi được dành riêng để cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ cao nhất. Chúng tôi vượt xa để bạn cũng có thể. Các giá trị cốt lõi của chúng tôi là: Đặt con người lên hàng đầu, theo đuổi sự xuất sắc, đón nhận sự thay đổi, hành động chính trực và phục vụ thế giới của chúng ta. Chúng tôi sẽ cung cấp cho các ứng viên thành công những phúc lợi hấp dẫn, điều kiện làm việc tuyệt vời, môi trường làm việc năng động và chuyên nghiệp, cơ hội thăng tiến nghề nghiệp và cơ hội đào tạo đa dạng.
Review Sheraton Saigon Hotel & Towers
Bạn có cơ hội được đào tạo ở các phòng ban khác (GL)
Mức lương khá; môi trường ít căng thẳng (GL)
Mọi người đều rất tận tâm giúp đỡ lẫn nhau (GL)