Mô tả công việc
Khách hàng của JobsGO: Lĩnh vực công nghệ thông tin; cty product;cty top trong ngành; benefit hấp dẫn cho nhân sự , nhất là nhân sự làm lâu năm
Job Description
Act as a part of the team, the candidate will be responsible for maintaining and supporting our customer application infrastructure to troubleshoot issue while monitoring, in addition to collaborate with DEV team to deploy new release to different environments from DEV, QA to Prod, to reflect new changes:
Duties and responsibilities:
-
Working with Operating System: OEL 6,7 RHEL,6,7, CentOS 6,7, Window Server.
-
Application deployment through command line.
-
Working with middleware such as WebLogic/JBOSS/Tomcat …
-
Installation, configuration, and tuning system.
-
Create technical documents.
-
Summary and statistics of daily report
Yêu cầu công việc
Candidate requirements
-
BA in Computer Science, IT, Telecommunication or related field
-
Linux, Window Server skill: Experience with Linux/Window system, how to troubleshoot issue relate to CPU high, Memory, DISK.
-
Create and modify scripts or applications to perform tasks
-
Proactively monitoring system performance and capacity planning
-
Trouble shooting knowledge of middleware and analysis of heap dump, thread dump etc.
-
Problem-solving skills
Prefer to have:
-
Middleware skill : 1+ years experience in Jboss, Tomcat, Apache, WebLogic, Nginx …
-
Knowledge or Experience with public cloud: AWS, Azure, GCP, OCI…, Private Cloud.
-
VM Skills: HCI platforms, VMWare, HyperV, Nutanix …
-
Others: OpenStack/K8s/Docker/Jenkins/Git/GitLab …
-
Good knowledge at Network, database, Security.
Language
-
Good at Japanese (N2/N1)
-
Good at English is plus
Working Location:
-
Tokyo
-
Able to relocation is advanced
Quyền lợi được hưởng
Benefit
-
Training provided by experts in the Infrastructure field; helping young talents unlock their potential, and develop professional and working skills (communication, presentation, teamwork,...)
-
Opportunities to work onsite in Japan, Korea, Singapore, etc
-
A modern, youthful, and dynamic 4.0 working environment that maximizes your abilities
-
Access to new technologies and work with the latest market trends
-
Full overseas benefits
-
Competitive salary based on abilities
Ngày 18 tháng 09 năm 2018, Shinhan DS Hàn Quốc đã thành lập chi nhánh nước ngoài đầu tiên đầu tiên tại Việt Nam. Từ đó, Công ty Shinhan DS Việt Nam đã và đang đảm nhận khối Công nghệ Thông tin của Ngân hàng Shinhan, Công ty Chứng khoán Shinhan, Công ty Tài chính Shinhan tại Việt Nam và mở rộng quy mô kinh doanh vươn tới thị trường Đông Nam Á.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng chuyền
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Năm 2018, bắt đầu kinh doanh CNTT tại Ngân hàng (Thông thường, Kênh và Tiền gửi)
Bắt đầu Hợp đồng Tích hợp Hệ thống với Ngân hàng Shinhan Việt Nam. Thành lập và định hướng chiến lược trở thành công ty dịch vụ CNTT tổng thể - Năm 2019, Bắt đầu kinh doanh phần mềm và bảo trì Hiware với Ngân hàng Shinhan Việt Nam
- Năm 2020, Triển khai hệ thống contact center outbound với Ngân hàng Shinhan Việt Nam
Hệ thống phát thanh truyền hình với Trường Quốc tế Hàn Quốc TP.HCM
Mission
- Ổn định CNTT địa phương & Đặt nền móng cho Toàn cầu hóa. Mục tiêu dài hạn: Trở thành Nhà đổi mới CNTT Toàn cầu (Trung tâm Nền tảng CNTT Đông Nam Á)
Review Shinhan DS Việt Nam
Do tính chất sàn làm việc toàn sales và telesales nên tuyển dụng liên tục, người ra người vào cũng rất nhiều. (rv)
Chế độ đãi ngộ cực kì tệ hại, ngoài lương cơ bản thì các dịp Lễ trong năm thì không có nhận bất kì cái gì từ công ty(rv)
Vào chỉ việc gọi theo list data leader cấp . Nếu để chốt đượcc thì khá khó (Fb)