This position oversees Accounts Receivable General Ledger functions for assigned portfolio, ensuring compliance with statutory requirements and company policies while maintaining accurate financial records and statements.
Job Responsibilities
- AR Collection: Monitor and clear collections with customers' balances. Provide arrear reports to support dunning letter.
- Revenue management: Business partner with Leasing management, Property management to provide Revenue calculation & payment notifications (Rent, Utilities, Other Ad-hoc charges). Maintain proper bookings in SAP system and variance analysis. Ensure adequate Delegation of Authority approval for related revenue matters.
- Billing & Reporting: Issue VAT invoices, reconcile VAT invoices with Revenue. Provide Debit Note - Late Payment Interest advice - Statement of Account per requirement of Standard Operating Procedure.
- Maintain and reconcile the general ledger accounts, ensuring all financial transactions are accurately recorded.
- Assist in the preparation of budgets and financial forecasts, providing insights and analysis to support decision-making.
- Perform regular reconciliations of bank accounts, and financial accounts.
- Monitor and analyze expenses, ensuring they are within budget and properly accounted for.
- Provide Statutory reporting & Group reporting.
- Control Self Assessment Compliance: Ensure Finance Control Self Assessment compliance including documentations and process.
- Thorough knowledge of accounting standards, procedures and principles, preferably in the hospitality industry.
- Experience with AR functions, SAP experience is an advantage
- Aptitude for numbers and quantitative skills
- Well-versed in MS Office, especially MS Excel, PowerPoint and Word
- Fluency in English
(We regret that only shortlisted candidates will be notified. Mapletree Investments Pte Ltd shall not be responsible or liable to any recruitment firm or agency in connection with the receipt of any unsolicited information on any prospective candidate.)
Siêu thị Điện máy HC trực thuộc công ty TNHH Thương mại VHC được thành lập năm 2006, trải qua 16 năm phát triển HC đã trở thành thương hiệu quen thuộc trong tiềm thức người tiêu dùng khắp Việt Nam. Với hệ thống hơn 40 chi nhánh khắp các tỉnh thành cùng mô hình kinh doanh Online phủ sóng mạnh trên các kênh điện tử, HC đã trở thành một trong những siêu thị điện máy uy tín hàng đầu, được hàng triệu người tin dùng và lựa chọn.
HC được coi là hệ thống Siêu thị điện máy có diện tích lớn nhất Việt Nam với diện tích mặt sàn trưng bày từ 1000 – 4000m2 với đầy đủ hệ thống kho bãi, logistics phụ trợ, phân phối hơn 20.000 sản phẩm điện máy: Điện tử, Điện lạnh, Gia dụng, ICT&Mobile từ các hãng nổi tiếng trên thế giới như Samsung, Electrolux, LG, Toshiba, Panasonic…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định của nhà nước
- Chế độ Bảo hiểm tai nạn lao động, bệnh nghề nghiệp, tử tuất theo quy định của luật lao động.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động văn hóa, thể thao, văn nghệ
- Team building
- Tham quan, du lịch trong và ngoài nước theo chính sách riêng của Công ty.
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Công ty TNHH Thương mại VHC được thành lập
- Năm 2010, Siêu thị Điện máy HC khai trương siêu thị đầu tiên tại Hà Nội
- Năm 2015, Siêu thị Điện máy HC mở rộng quy mô với hơn 50 siêu thị trên toàn quốc
- Năm 2018, Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Top 100 Doanh nghiệp tiêu biểu Việt Nam
- Năm 2019, Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Thương hiệu Việt Nam uy tín
- Năm 2020: Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Top 100 Doanh nghiệp phát triển bền vững Việt Nam
Mission
Xây dựng và phát triển chuỗi cung ứng sản phẩm điện máy rộng khắp Việt Nam. Nâng cao chất lượng cuộc sống cho hàng triệu người dùng Việt với các sản phẩm chất lượng và chính sách phục vụ khách hàng tận tâm, uy tín
Review SIÊU THỊ ĐIỆN MÁY HC
Nơi làm việc hiệu quả, tính cạnh tranh cao
Tạm ổn, thích hợp cho người lớn tuổi
Điều kiện làm việc tốt, có khả năng phát triển