Mô tả công việc
Supervise and validate the definition of the strategy for the Premium Sales, MICE and Sales Development segments.
Define upselling objectives to the Event Coordinators to maximise revenues for each group/event. Train teams in effective sales techniques for site inspections and other opportunities to connect with the customer/meeting planner when the group is already in the hotel
Assess group business to maximize contribution from available public space and generate room revenues whilst achieving banqueting budgets
Yield all leads prior to the offer letter being sent out in terms of hotel selected, venue assigned or rates offered within the area set up
Ensure that sales and catering PMS is well managed, maintained and updated as per company policy and standards
To assure that the sales manager, sales executive correctly organizes and successfully execute the visits to the clients and review that weekly report and to make suggestions for any necessary improvements in order to achieve the goals.
Review monthly segment report for both room & banquet revenue and find ways to improve the performance of the Hotel.
Conduct team meeting once every week. (Both in resort & HCM)
Keep abreast of the competitor’s activities on a weekly basis.
Organize and promote, in cooperation with the Food & Beverage Department special projects to stimulate Food & beverage sales within the community, including, but limited to, tournaments, balls, parties, gastronomic festivities, etc.
Ensures participation in the sales actions defined in the action plan in coordination with the corresponding segment.
Ensures the correct preparation and execution of sales inspection visits, of any nature or segment, which are to take place in the hotels under their responsibility.
Oversees the management of group quotations in the hotels under their responsibility.
Ensures the correct and complete implementation of FOCUS CRM for sales and group business management in all their teams (external sales and groups cluster) as well as the correct implementation of the MICE processes established by the Segment.
Collaboration with the Revenue Sales Partner in the implementation of the hotel's pricing strategy.
Responsible for planning and leading the pre-convention (pre-con) meeting for their groups to ensure direct relationship is created between the department heads and the meeting planner responsible for the group
Is knowledgeable of the competitors (their products, improvements, rates, strengths and weaknesses, RevPar, etc.) and maintains a cordial relationship with them to ensure that they are aware of market trends and cross-market opportunities.
Participate in those site inspections that deem appropriate due to high volume negotiations or according to the customer’s profile/market.
Ensure that the results of the site inspections carried out by their team are reported to the hotel’s Director of Sales.
Monitor deposits and payments due on the dates stipulated in the contract, updating the pro-forma invoice and sending it to the customer whenever necessary
Review group billing to make sure it is accurate
Yêu cầu công việc
- Degree in Tourism, Hospitality, Business Administration or similar.
- Upgrade or Master in Marketing will be an advantage
- Fluent English, a second language will be an advantage (better if it’s the same where the hotel is based).Marketing plan
- Business Plan
- Yield Management
- Commercial strategies
- Opera System is an advantage
- 3 years in a similar position in large hotels or international companies/2 years in the company in similar position in large hotels
Quyền lợi được hưởng
- Attractive salary
- International working environment
- 13th month salary
- Annual Outing Trip
- Annual salary review
- Laundry uniform provided
- Participating social insurance, medical insurance, accident insurance 24/7
- 2 Day-off/week
- Benefit for birthday, mid-autumn festival, public holiday, Tet holiday,..
- Duty meal provided at canteen
- Special room rate as per Melia Hotels International policy
- Shuttle bus from Vung Tau to Melia Ho Tram
Khai Minh Global là nhà cung cấp dịch vụ tích hợp logistics tại Việt Nam, đặc biệt là một trong những đại lý hợp nhất lớn nhất tại miền Bắc Việt Nam (NVOCC).
Đăng ký vào cuối năm 2008 và bắt đầu kinh doanh vào ngày 19 tháng 2009 năm <>; Khải Minh đặt trụ sở chính tại Hà Nội.
Khi thành lập, KMG mong muốn trở thành nhà gom hàng hóa đường biển lớn nhất Việt Nam. Sau 7 năm phát triển, KMG đã mở hơn 40 dịch vụ gom hàng tuần trực tiếp từ Việt Nam đi khắp nơi trên thế giới và ngược lại, tương đương với hơn 200 TEU xuất nhập khẩu mỗi tuần. Chúng tôi rất tự hào được hợp tác với nhiều hệ thống giao nhận uy tín trên thế giới.
KMG khao khát mang đến cho khách hàng dịch vụ trọn gói từ nhà máy đến cảng gửi hàng. Chúng tôi cũng đã xây dựng một đội ngũ hơn 100 nhân viên chuyên về logistics với hơn 60 xe tải cũng như xe container cung cấp dịch vụ vận tải đường bộ, dịch vụ hải quan nội địa và các dịch vụ nội địa khác.
Hơn nữa, vận tải hàng không cũng là một trong những niềm tự hào của chúng tôi khi trở thành thành viên của hệ thống AOG toàn cầu. Năm 2015 đã đánh dấu lịch sử của chúng tôi để trở thành thành viên xuất sắc nhất trong toàn hệ thống. Chúng tôi cũng sở hữu chứng nhận xử lý DG.
Cuối cùng nhưng không kém phần quan trọng, việc gom hàng người mua đã phát triển mạnh mẽ và chuyên nghiệp với hệ thống kho bãi rộng hơn 50.000m2, có thể chứa sức chứa trên 50.000m3 mỗi tháng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Bóng đá
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty TNHH Toàn cầu Khải Minh được thành lập vào những ngày cuối năm 2008 và chính thức đi vào hoạt động vào ngày 19 tháng 01 năm 2009, đặt trụ sở chính tại Hà Nội.
Mission
- Công ty TNHH Toàn cầu Khải Minh hiểu được các nhu cầu trong xã hội hiện đại và mong muốn kiến tạo một cộng đồng lành mạnh, sáng tạo một tương lai tươi sáng hơn.