
Reporting to: Associate Director, Content Strategy
3 Best Things About The Job
- You will learn to launch & own a media product
- You’ll have a platform to run & see the beauty of data
- You’ll work across category/ brands & learn everything about influencer marketing
In this role, your goals will be:
- Fluent GroupM processes
- Manage to sell & run an influencer campaign on your own from A to Z
- Manage all influencer campaigns for one agency among GroupM’s 3 agencies independently
- Be supply partnership & influencer champion
- Manage & lead end-to-end influencer marketing campaigns
- Work with agencies to develop clear & engaging influencer strategy that is consistent with the brand image and addresses both business goals and beyond.
- Conduct in-depth competitive audits on client’s influencer activities
- Play an active role in conceptualization, research, planning and development of client’s influencer campaign
- Manage influencer content’s quality with internal teams & key partners
- Manage content vendors to create timely, relevant, compelling content that drives audience growth and engagement
- Identify new influencer trends and opportunities to spark conversation and potential content creation.
- Work closely with other departments for a successful delivery of campaigns.
- Minimum 2-year experience (manager) or 2-year experience (sr executive) in advertising/communication industry, especially as a content planner / influencer management role
- Problem solving
- Good interpersonal skill
- Confirmed knowledge about media (digital, TV)
- Good in communication: Master in Vietnamese (both speaking & writing) &Excellent in English (speaking, presenting & writing)
- Good in MS office
- Good at numbers & Excel
- Has basic knowledge on influencer marketing
- Has a good sense on social trend & influencer industry market
GroupM is the world’s leading media investment company responsible for more than $50B in annual media investment through agencies Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence and m/SIX, as well as the outcomes-driven programmatic audience company, Xaxis. GroupM’s portfolio includes Data & Technology (Choreograph), Investment and Services, all united in vision to shape the next era of media where advertising works better for people.
By leveraging all the benefits of scale, the company innovates, differentiates and generates sustained value for our clients wherever they do business.
Discover more about GroupM at www.groupm.com
Follow @GroupMWorldwide on Twitter
Follow GroupM on LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/groupm
About Vietnam
It’s no secret Vietnam is the fastest growing media market in Asia Pacific. Ad spend in Vietnam grew rapidly last year, with internet penetration reached in excess of 59.4% during 2019. With a population of more than 90 million, this market carries huge potential and possibilities for media players and talent. GroupM Vietnam fosters a culture of innovation and value our diverse and collaborative work environment. GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.
requisitionid: 40089

GroupM VietNam là công ty đầu tư truyền thông quảng cáo lớn nhất thế giới (dựa trên tổng doanh thu). Ước tính mỗi năm, GroupM thanh toán hơn 102 tỉ USD giá trị đầu tư quảng cáo. Trụ sở chính của công ty nằm ở thành phố New York, Hoa Kỳ. Được thành lập năm 2003 bởi WPP, GroupM hiện nay có hơn 27,500 nhân viên trong hơn 400 văn phòng trên khắp 80 quốc gia. GroupM được xem là công ty mẹ của những cơ sở truyền thông sau: Maxus, MEC, Mediacom, Mindshare, Xaxis và nhiều cơ sở nhỏ khác như Outrider, Catalyst, Quasar, IEG, Movent, Vocanic, Essence Digital Inc và Plista. Tất cả những cơ sở truyền thông kể trên hoạt động độc lập và phụ trách các khách hàng khác nhau, với GroupM là đầu não quản lý. Ước tính khoảng 32% số lượng truyền thông quảng cáo trên thế giới được quản lý bởi GroupM.
Khách hàng của GroupM bao gồm nhiều công ty đa quốc gia lớn trên toàn thế giới, trải khắp các ngành công nghiệp khác nhau. Nhờ vào vị trí là công ty đầu tư truyền thông quảng cáo lớn nhất, GroupM cũng được biết đến trong giới quảng cáo với cái tên "The Big Daddy" hay "The Big One".
Review GroupM VietNam
Đội ngũ tốt. Chuyên nghiệp(GL)
Môi trường làm việc chuyên nghiệp và cơ hội nghề nghiệp
Một nơi lý tưởng để làm việc vì một số lợi ích bổ sung cho nhân viên.
Những nghề phổ biến tại GroupM VietNam
Bạn làm việc tại GroupM VietNam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
