'The person holding the position is responsible for:
- Be the focal point for consulting, proposing and coordinating with related units on process optimization, forms, and operating methods.
- Support to improve design capacity for employees in the Process design and management department
- Improve operating process:
- Be the focal document contact point for operating procedures.
- Deep understanding on the business of core products: credit processing, payment, trade finance, cards... to identify areas for improvement in processes/forms/systems
- Ability to proactively identify operational risks of existing processes, evaluate and make recommendations, process improvements to prevent and minimize the risk/ damage.
- Advise and guide end users on how to use the newly improved processes, systems and documents
- Coordinate with other functional units to re design processes and implement system according to the approved design, timeline.
- Monitor, measure and evaluate the implementation of technology and process improvement activities post go live.
- Periodically review and improve the operating procedures
- Consult, advise the BOD on the organization and implementation of operational process improvements
- Design and provide training programs and sessions to share knowledge, tools as well as new trending technology to improve the design capability of team members.
- Risk management and compliance:
- Ensure process improvement and technology application comply with the bank and law's regulation
- Perform other related tasks at the request of the BOM
Head of Central of Operation Excellence
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
As requested per tasks
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications: Graduate from university of majoring in Finance/ Banking, Economic, Bussiness Administration, Technology
- Have certificate in Lean Six Sigma, Agile/Waterfall Project Management in advance
- At least 15 years of experience in process design and project management
- Experience in programs/projects to improve customer experience and operational efficiency
- Knowledge of core banking products: credit, card services, payment and trade finance...
- Knowledge of quality management models and process improvement methods
“Melia Vinpearl” là sự hợp tác giữa tập đoàn khách sạn hàng đầu Tây Ban Nha Meliá Hotels International và thương hiệu du lịch nghỉ dưỡng và giải trí bậc nhất Việt Nam Vinpearl, hướng đến mục tiêu trở thành một trong những thương hiệu khách sạn quốc tế hàng đầu tại Việt Nam.
“Melia Vinpearl” hiện nay có tổng cộng 12 khách sạn và khu nghỉ dưỡng đang hoạt động của Vinpearl trải dài từ Hải Phòng đến Tây Ninh. Việc hợp tác cùng Tập đoàn khách sạn Meliá nằm trong định hướng chiến lược nâng tầm và quốc tế hóa thương hiệu Vinpearl trong lĩnh vực khách sạn - nghỉ dưỡng. Sự kết hợp này hứa hẹn sẽ mang lại trải nghiệm đa dạng cho du khách trong và ngoài nước khi vừa được tận hưởng hệ sinh thái “all in one” (tất cả trong một) độc đáo của Vinpearl với phong cách bản địa, vừa trải nghiệm tiêu chuẩn dịch vụ toàn cầu của thương hiệu khách sạn quốc tế.