- Understand the market and category opportunities within territory to identify opportunities for market share growth at the customer/account level.
- Maintain strong, current nutrition, scientific, and medical knowledge to support selling and educating about Abbott products.
- Execute on account plans that grow market share based on these opportunities, in alignment with the territory strategy.
- Educate HCPs on the importance of nutrition on patient quality of life, and the role of Abbott’s products in increasing quality nutrition, through effective detailing conversations.
- Conduct consultative selling dialogues with HCPs to secure commitment to recommend Abbott products as the brand of choice.
- Uncover the needs and priorities of individual HCPs to customize the positioning of Abbott products, and the benefits to the patient of choosing the Abbott brand.
- Build a story about the Abbott product to demonstrate how the product meets the needs of the HCP, and highlights the benefits of choosing the Abbott brand.
- Anticipate and manage HCP objections to recommending Abbott products. Gain HCP agreement to recommend Abbott products to patients requiring nutritional support.
- Measure progress against account objectives, per the account plan, and take action to ensure targets are met on a monthly and quarterly basis.
- Collaborate with PGs to support patient education regarding nutrition and Abbott brands, to influence patient choice of nutrition products. Meet key KPIs and targets as assigned by the Sales Manager.
- Develop and maintain strong relationships with HCPs throughout the customer account, at different levels of responsibility and influence.
- Leverage existing HCP relations
- Experience in Pharmacy
- Degree in Pharmacy or Medicine
- Sales ability
- Strategic account management
- Excellent communication skills
- Organization and planning skill
“Melia Vinpearl” là sự hợp tác giữa tập đoàn khách sạn hàng đầu Tây Ban Nha Meliá Hotels International và thương hiệu du lịch nghỉ dưỡng và giải trí bậc nhất Việt Nam Vinpearl, hướng đến mục tiêu trở thành một trong những thương hiệu khách sạn quốc tế hàng đầu tại Việt Nam.
“Melia Vinpearl” hiện nay có tổng cộng 12 khách sạn và khu nghỉ dưỡng đang hoạt động của Vinpearl trải dài từ Hải Phòng đến Tây Ninh. Việc hợp tác cùng Tập đoàn khách sạn Meliá nằm trong định hướng chiến lược nâng tầm và quốc tế hóa thương hiệu Vinpearl trong lĩnh vực khách sạn - nghỉ dưỡng. Sự kết hợp này hứa hẹn sẽ mang lại trải nghiệm đa dạng cho du khách trong và ngoài nước khi vừa được tận hưởng hệ sinh thái “all in one” (tất cả trong một) độc đáo của Vinpearl với phong cách bản địa, vừa trải nghiệm tiêu chuẩn dịch vụ toàn cầu của thương hiệu khách sạn quốc tế.