DHL Supply Chain is the world’s leading contract logistics provider. Combining value-added and management services with traditional fulfilment and distribution, our customized, integrated logistics solutions drive efficiency, improve quality and create competitive advantage.
DHL Supply Chain offers specialist, proven expertise within the Auto-Mobility, Consumer, Chemicals, Energy, Engineering & Manufacturing, Life Sciences & Healthcare, Retail and Technology sectors. As today’s global markets grow, our innovative logistics solutions are ready to help.
Responsibilities
- Identify and engage prospective partners to form strategic relationships and work with coaches to influence decision makers.
- Develop and negotiate commercial frameworks and KPIs (working with Key Account Management).
- Develop and deliver plans and solutions focusing on growth and managing the new business pipeline.
- Maintain and report pipeline updates to all stakeholders.
- Ensure the accuracy of information in the CRM database on a weekly, bi-weekly, monthly, and quarterly basis.
- Target potential customers through market research and knowledge management of the pipeline.
- Develop a network through DHL BU’s and industry leaders as another avenue for prospecting.
- Conduct pricing and develop proposals for new business to achieve commercial targets.
- Manage RFQs and coordinate solution design and operations teams.
- Create value propositions and client presentations to maximize the account's profit and revenue (for new business, i.e., new customers).
- Negotiate key contract clauses and engage regional risk and legal teams in the process.
- Act as the customer's consultant in finding win-win solutions where DHL value can be added.
- Conduct competitive analysis and market research.
- Have market knowledge of potential customers (current incumbents and tenure).
- Perform gap analysis between reality and tendered business.
- Identify additional business or new scope to maximize the customer's portfolio and manage the O2D process.
- Identify key areas for continuous improvement and implement initiatives and solutions to maximize service performance by closely collaborating with the operations team.
- Process BCA and CAP.
- Support regional/global account management teams in developing accounts in other countries by sharing best practices, case studies, and available information.
- 3 to 10 years' experience working as Sales/Business Development in Contract Logistics/Supply Chain/Freight forwarding/Import-Export.
- Ability to manage multitasking and multiple projects.
- Experience in sales and providing solutions based on customer needs.
- Strong knowledge of the contract logistics industry in Vietnam.
- Experience in CRM software applications (ideally Salesforce).
- Strong communication and interpersonal skills with an aptitude for building relationships with professionals at all organizational levels.
- Having analytical and problem-solving skills.
- Result-oriented with a can-do attitude.
- High level of professionalism and maturity.
- Ability to work effectively under time constraints and deadlines.
- Fluent in English.
SotaTek đảm bảo rằng mọi tổ chức trên hành tinh đều có thể tiếp cận các Giải pháp công nghệ tiên tiến nhất. Chúng tôi cung cấp các chuyên gia CNTT, những người mang đến các phương pháp chuyển đổi kỹ thuật số sáng tạo và dựa trên dữ liệu cho khách hàng của chúng tôi. Kỹ năng và kinh nghiệm của chúng tôi trong Phát triển phần mềm đã giúp các doanh nghiệp thuộc mọi quy mô phát triển bền vững.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Từ năm 2015, trong hơn 8 năm phát triển, chúng tôi đã tập hợp hơn 1000 nhà tư vấn và nhà phát triển CNTT tài năng, những người có kiến thức chuyên môn sâu rộng để cung cấp thành công các dịch vụ CNTT toàn chu trình cho Khách hàng của chúng tôi từ hơn 25 quốc gia trên toàn thế giới, với hơn 500 dự án thuộc nhiều ngành khác nhau, như Tài chính, Chăm sóc sức khỏe, Bán lẻ, Bất động sản, Giáo dục, Truyền thông & Giải trí.
Mission
Định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế. Sứ mệnh của chúng tôi là cung cấp các dịch vụ CNTT đặc biệt, luôn vượt quá mong đợi của khách hàng và hỗ trợ chuyển đổi kỹ thuật số.
Review SotaTek
Công ty chỉ được cái mẽ, bên trong không ổn (RV)
Ko nên xin vào vị trí L&D (RV)
Quy trình dự án ko tiềm năng (RV)