- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Kể từ khi thành lập vào năm 2004, APU đã liên tục tham gia vào sự phát triển kinh tế của Việt Nam bằng cách cung cấp giáo dục chất lượng cao cho người học K-12. APU luôn cung cấp chương trình Pathway to American Education với các tiêu chuẩn học thuật cao và chất lượng giảng dạy.
Học sinh APU được hưởng lợi từ chương trình giảng dạy được cập nhật linh hoạt và các giáo viên hỗ trợ, có năng lực và tận tâm của chúng tôi. APU đảm bảo rằng tất cả người học đều phát triển khả năng trí tuệ, kỹ năng xã hội, sức mạnh cảm xúc, nhận thức về môi trường và toàn cầu, và kỹ năng suốt đời.
Tiếp nối thành công của cơ sở Thành phố Hồ Chí Minh, APU đã mở rộng để mở Trường Quốc tế Mỹ APU tại thành phố Đà Nẵng vào năm 2015. APU Đà Nẵng cung cấp chất lượng và thương hiệu APU tại khu vực miền Trung Việt Nam. APU Đà Nẵng đã mở cửa cho hơn 280 sinh viên, từ 10 quốc tịch khác nhau, trong năm học 2017-2018 với hơn một nửa số lớp tốt nghiệp theo đuổi giáo dục đại học ở Mỹ vào mùa thu năm sau.
Sự tập trung của chúng tôi vào chất lượng giảng dạy đã tạo ra kết quả phi thường. Tôi rất tự hào khi nhìn lại hàng ngàn sinh viên tốt nghiệp APU và những thành công của họ: những người nhận học bổng Hoa Kỳ, lãnh đạo khuôn viên trường bên ngoài lớp học và những sinh viên tốt nghiệp danh dự.
Nhiều sinh viên tốt nghiệp APU của chúng tôi đã "đền đáp" bằng cách trở về Việt Nam để đảm nhận các vị trí quan trọng trong các ngành kinh doanh và kỹ thuật hoặc bằng cách tiếp tục học tập tại Hoa Kỳ để theo đuổi sự nghiệp trong ngành dược, kinh doanh, hành chính công và y học.
Tôi rất vui khi chứng kiến ước mơ cung cấp nền giáo dục chất lượng cho học sinh Việt Nam, trở thành hiện thực và tiếp tục phát triển thông qua APU. Hôm nay, tương lai của chúng ta thậm chí còn tươi sáng hơn khi APU cố gắng thấm nhuần sự xuất sắc trong học tập, trách nhiệm xã hội và trao quyền để học sinh có thể trở thành những nhà lãnh đạo của ngày mai.