Mô tả công việc
1.Assets Management
- Create fixed assets code on SAP & run monthly depreciation cost
- Complete all reports for monthly fixed assets & other reports as required
- Prepare yearly document for annual physical count for fixed assets
- Review and update SOP related assets management
- IFRS 15: Revenue Recognition, control list contracts of IFRS15
- IFRS 16 (Leasing): Submit to Regional & Control each of contract to make sure recorded correctly & completely
2.Control PnL Division
- Coordinate with related departments to make annual budget of division (at least 2 times a year)
- Calculate data for invoice, upload COGS and settle sales order of Provider
- PPT Profitability & TM1 monthly reporting of Provider
- Divisional result analysis & activities controlling
3.Controlling General
- Support forecasting and goal setting/ review processes
- Monitor cost development and identify unfavorable cost trends
- Assist the CO team in controlling expenses; tracking against targets, coordinate and implement of all measures required to safeguard sales and profitability of the company
- Actively support the improvement of the Controlling system
4.Control Purchasing Price
- Maintain new purchasing prices of Trading Goods & Spare Parts Tradings
- Calculate cost impact of new purchasing price and control purchasing price of Trading Goods, Spare Parts Tradings
5.Others tasks
- Support changes with respect to SAP and non-SAP related Controlling processes affecting Production, Sales and Central department
- Revise & issue new SOP related main Job
- Other ad-hoc requirement
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree of Accounting, Economics and Finance
- At least 1-2 years working experience in Budgeting and Forecasting, Analysis, General Accounting and Assets Management.
- Deeply understand VAS and IFRS
- Working experience in FDI Company is a plus
- Advanced knowledge/skills in MS Excel
- Good command of English (both speaking & writing)
- Good knowledge of SAP
- Analytical, communicative & hard-working
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, attractive health care package
- Diversity in multinational working environment
- European professional working style
- Lunch & bus provided by company
- Business and production activities in the health and healthcare industry - one of the sustainable development and very hot industry.
Eurowindow Holding được thành lập năm 2007, là công ty cổ phần hoạt động theo mô hình Holding, nhằm quản lý phần vốn đầu tư trực tiếp và gián tiếp ở các công ty thành viên, công ty liên kết, hoạt động trong các lĩnh vực: Xây dựng & quản lý xây dựng, Sản xuất kinh doanh Vật liệu xây dựng và Nội thất, Phát triển dự án, Tài chính Ngân hàng…
Review EUROWINDOW HOLDING
Vào đây làm không học hỏi được gì cả. Công ty trả lương trễ cho nhân viên, công ty không có khám sức khoẻ cho nhân viên, công ty cũng không tổ chức du lịch hàng năm cho nhân viên.
Một số nhân viên của công ty đã thiếu kiến thức chuyên môn mà thái độ làm việc tệ. Làm ở đây rất áp lực. Văn phòng của công ty khá xấu và tệ. Môi trường làm việc toxic, nhiều drama.