The Role
We are looking for the future staff accountant to be an integral part of achieving the finance department goals such as assisting us in streamlining TT’s complex financial close processes as well as making recommendations for improvements and for a more effective financial close. Looking for an energetic candidate, with high analytical skills who can work independently as well as a part of a team.
Responsibilities
- Prepare general ledger account analyses and their respective journal entries for global entities.
- Prepare and maintain financial management reports.
- Assist in the preparation and analysis of complex financial reporting.
- Review, research and interpret current and historical financial data and resolve departmental inquiries concerning financial reports.
- Document and monitor internal controls.
- Assist with accounting system process enhancements and software upgrades, including testing and training.
- Assist in the annual audits and other regulatory audits that occur during the year.
- Assist management with special projects and ad-hoc analyses.
- Assist in the preparation of regulatory filings as needed.
- Bachelor’s degree in accounting required.
- 1-3 years of related experience, preferably in the professional services industry.
- Advanced English skills: listening, speaking, writing and reading
- Experience with computerized ledger systems, Deltek Vision, Blackline and Microsoft Dynamics preferred.
- Strong MS-Excel skills.
- Ability to work both independently and collaboratively in a team-oriented environment.
- Ability to quickly learn and adapt to new systems.
- The role will require analytical, organizational and problem-solving skills, as well as strong verbal and written communication skills. Ability to multitask, follow through and meet deadlines within tight timeframes.
Thornton Tomasetti Global Terms of Use and Privacy Statement
Carefully read these Terms of Use before using this website. Your access to and use of this website and application for a job at Thornton Tomasetti are conditioned on your acceptance and compliance with these terms.
Please access the linked document by clicking here, select the country where you are applying for employment, and review. Before submitting your application you will be asked to confirm your agreement with the terms.
Công ty CP Tập đoàn Phú Thái (Phú Thái Group) tiền thân là Công ty TNHH Phú Thái được thành lập từ T10/1993, hoạt động trong lĩnh vực thương mại, kinh doanh và phân phối các sản phẩm hàng tiêu dùng. Qua 30 năm xây dựng và phát triển, với phương châm lấy đạo đức kinh doanh và chất lượng sản phẩm, dịch vụ làm hàng đầu để làm vừa lòng khách hàng, Phú Thái Group đã là chiếc cầu nối uy tín, chất lượng giữa các nhà sản xuất với người tiêu dùng, góp phần không nhỏ vào việc lưu thông hàng hóa cũng như đẩy mạnh thị trường bán lẻ với hệ thống phân phối và hậu cần của mình. Là một Công ty có tính chuyên nghiệp và quốc tế hóa cao, hiện nay Phú Thái Group đã phát triển được hơn 20 Công ty thành viên, trung tâm phân phối và kho vận với hơn 2.000 cán bộ nhân viên hoạt động trên phạm vi cả nước, doanh thu hàng năm đạt hàng ngàn tỷ đồng.
Review Phu Thai Group
Trợ lý giám đốc tài chính
Thủ tục nhập khẩu
Kế toán