We are looking for the role of Account Executive from middle to senior level who liaises closely with clients throughout campaigns/projects and be able to execute projects strategically & excellently at an easy to high level with support from Account Supervisor to deliver optimal performance for clients.
I. Job Description
- Project Management:
- On top of multi-project and manage overall client portfolio under support from Account Supervisor.
- The project type varies from creative / content to media performance & IMC Campaign.
- Provide directions for teams to execute projects and manage on top performance, risk management, client status management.
- Supervise the day-to-day operation of the project team to meet KPI and Objectives.
- Able to lead 2-3 projects at complex level simultaneously.
- Solution Provider:
- Understand and provide marketing solutions to clients in order to deliver project objectives and KPIs:
- The solutions include creative concept and branding, content and media performance.
- Understand client vertical knowledge and product and marketing.
- Manage client expectations to ensure timelines, progress, budget, and client deliverables, while achieving the expected profit for the company: The client working with is marketing manager and marketing lead.
- Acting as the main point of contact between client & agency to take the role of supporting and consulting.
- Client Relationships:
- Build and develop strong relationships with client’s team through the proposal & implementation process, ensuring that the solutions we develop meet client needs : The relationship building is from lead to manager level of client.
- Provide professional support to maximize customer loyalty.
- Respond to inquiries and resolve issues to the customer’s satisfaction reach 65% NPS KPI.
- Bachelor’s Degree – prefer: Advertising, PR, Marketing or Communications major.
- At least 2 years of experience in Account Executive/Digital Planner/Planner or similar role at advertising/creative/digital agency, or Marketing Executive/Brand Executive or similar role at client side.
- Good business acumen and solid knowledge of various verticals have experience in managing project campaign budget and managing P&L
- Experienced in the production category including Social AWO, Digital Performance, Social Outreach or IMC Campaign…
- Participate in project implementation from meeting customers until the end of the campaign. Candidates with experience implementing projects in the industries of Health Care, Beauty, Cosmetics and FMCG are a plus point.
- Proficient project management and must be effective at multitasking, time management, strategic and innovative thinking.
- Have the capability to analyze and execute well under pressure.
- Strong relationship building and engagement skills
- Salary: 13,000,000 gross – 15,000,000 gross.
- Annual leave, insurances will be following to Vietnam Law and as company's regulations.
- Periodic health check at a leading international hospital.
- Health insurance (PVI)
- Providing Macbook as a working tool during the working process
- Exciting annual trip, team building party, monthly birthday event and team activities.
- Dynamic working environment, young colleagues, trained periodically and updated with the latest trends in Digital Marketing.
- Participate in specialized skill training and marketing course.
- Working time: Full-time (9:00 – 18:00), Monday to Friday.
- Work at 12A Floor, Long Tower 101 - 103 Nguyen Cuu Van St., Ward 17, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City, Viet Nam.
- Cover letter + CV.
- Link Facebook, Instagram, Linkedin and others social accounts (if any).
- Portfolio
CÔNG TY TNHH ADIGIT là một công ty Tiếp thị Kỹ thuật số có trụ sở tại Việt Nam, tập trung vào tối ưu hóa chuyển đổi, lập kế hoạch truyền thông chiến lược và đặt chỗ. aDigit được thành lập với sứ mệnh cung cấp các giải pháp xuất sắc với niềm tin rằng con người là nguồn lực quý giá và đóng vai trò then chốt trong việc cung cấp dịch vụ hiệu quả cho khách hàng của chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
-
Hưởng đầy đủ chế độ BHYT, BHXH theo quy định pháp luật
Các hoạt động ngoại khóa
-
Được tham gia vào các hoạt động gắn kết nội bộ thường xuyên của công ty
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động:
Mission
Hiệu quả là kim chỉ nam trong tất cả hoạt động lập chiến lược hay thiết kế chiến dịch của aDigit. Hiệu quả được xây dựng trong tất cả mọi khía cạnh hoạt động của công ty.
aDigit hướng tới, nuôi dưỡng và khuyến khích phát triển văn hóa chính trực, và xem đây là nền tảng cốt lõi trong tất cả dự án digital, hoạt động nội bộ và xã hội mà chúng tôi tham gia.
Công bằng mang lại những mối quan hệ bền vững. Tại aDigit, chúng tôi thúc đẩy và tưởng thưởng văn hóa công bằng với khách hàng, nhân sự, đối tác, nhà cung ứng và các cá nhân/ tổ chức khác tham gia vào chuỗi hoạt động dịch vụ của công ty.
Digital thay đổi không ngừng vì thế cách tân là giá trị cốt lõi trong tâm thế vận động aDigit, giúp chúng tôi bắt kịp những thay đổi mới, tạo ra những dịch vụ hữu ích hơn với thị trường và dẫn đầu xu thế tiếp thị hiệu quả.