(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)
The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.
AREAS OF RESPONSIBILITY
To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.
To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).
In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales
To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.
To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.
To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.
Qualifications
REQUIREMENTS
Education:
University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)
Working Experience:
At least 10 year experience in Marketing and/or Communications
Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.
Public relations and trade marketing experiences are advantages.
Business Understanding:
Understanding of multi –culture markets with various business models
Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.
Interested in technical products and solutions.
Others (e.g. language skills, technical skills):
Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams
Good written and spoken English
Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams
Open to change and must embrace the concept of continuous improvement
Schedule: Full-time
Req: 0093EB
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được thành lập theo Giấy phép Thành lập và Hoạt động số 47GP/KDBH do Bộ Tài chính cấp vào ngày 23 tháng 11 năm 2007, và Giấy phép điều chỉnh mới nhất số 47/GPĐC21/KDBH được Bộ Tài chính cấp ngày 15 tháng 02 năm 2022, do Ông David Tai Wai Wong - Chủ tịch Hội đồng thành viên và Ông Huỳnh Hữu Khang - Tổng Giám đốc làm người đại diện theo pháp luật.
Với tầm nhìn thay đổi cảm nhận của mọi người về bảo hiểm, FWD là công ty bảo hiểm khác biệt, mang đến khách hàng những trải nghiệm mới mẻ, giúp quá trình tham gia bảo hiểm đơn giản, nhanh chóng và dễ dàng hơn với các giải pháp sáng tạo, sản phẩm dễ hiểu được hỗ trợ bởi công nghệ số thông minh.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHXH, BHYT và BHTN theo Luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong và ngoài nước
- Team Building
- Sự kiện
Lịch sử thành lập
- Tháng 6 năm 2016, FWD mua lại Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Great Eastern Việt Nam và chuyển nhượng toàn bộ quyền sở hữu và thương hiệu Great Eastern Việt Nam cho FWD.
- Tháng 11 năm 2016, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam chính thức khai trương trụ sở mới thế hệ hiện đại tại TP. Hồ Chí Minh.
- Năm 2017, FWD tạm dừng mở bán bảo hiểm dành cho công nhân tại Việt Nam và tập trung vào việc phát triển dịch vụ và sản phẩm bảo hiểm cho người tiêu dùng.
- Tháng 6 năm 2023, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được đánh giá là một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Việt Nam, với nhiều sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm đa dạng.
Mission
Với phương châm lấy khách hàng làm trọng tâm, FWD đang từng bước thực hiện sứ mệnh của mình: trở thành công ty bảo hiểm hàng đầu Châu Á Thái Bình Dương và thay đổi hoàn toàn cách khách hàng cảm nhận về bảo hiểm.
Review FWD Vietnam
Sale ra vô như cái chợ. Qui trình 1 đường, cách làm việc 1 nẻo. Nhân sự không chuyên nghiệp.(rv)
Công ty nước ngoài nên phúc lợi ok lắm. Nhân viên thuộc công ty thì không phải bán bảo hiểm gì hết (Fb)
Môi trường công ty thì mình thấy ok đó, công việc mang tính chất cố định, có sẵn quy trình và quy định rõ ràng (Fb)