- Customer Insight:
- Organize to find and exploit effectively potential customers for CBC:
- Analyze market potential, build relationships with organizations, associations, state management agencies in charge to find potential customers in line with the development orientation of CBC
- Organize to exploit effectively potential customers developed by CBC and/ or distributed by CIBG
- Products and Price:
- Design product solutions and pricing policies to meet the needs of customers / groups of customers at CBC
- Organize and deploy activities to update CIBG products, policies and business programs in accordance with CIBG's orientation at CBC
- Sales and service:
- Implement and supervise the implementation of customer care policies and programs at CBC
- Develop business plans, deploy and manage CBC activities according to CIBG's direction from period to period in order to effectively implement business plans and objectives.
- Coordinate, supervise, directly/supportly, monitor, analyze, periodically evaluate and effectively implement the business objectives of CBC's department and employees.
- Service quality management:
- Implement and supervise to ensure effective implementation of regulations on service quality standards of CBC and CBC employees.
- Regularly check and supervise service quality for CBC departments / employees, especially positions in direct contact with customers.
- Make plans periodically to contact and communicate with customers to obtain opinions and improve the service quality of CBC
- Risk management
- Urge and remind CBC's employees to fully and effectively control the credit quality at CBC
- Tightly control problem debts, coordinate in handling problem debts
- Participate/support in checking the customers' actual use of capital issued credit at CBC according to regulations.
- Implement and promote a culture of compliance và manage operational risk at the unit
- Lead as an example
- Direct and help to establish principles and priorities in risk management
- Coordinate with relevant units, assess, execute and monitor operational risks at the unit
- Report immidiately incident;
- Operation
- Manage, ensure that the activities of employees at CBC strictly comply with the regulations, procedures, instructions ... related
- Approve / propose approval and sign contracts and documents related to CBC activities within authorization
- Approve / propose approval of financial expenditures within the scope of authority
- Effective management
- Effectively manage the CBC's customer portfolio according to TCB's guidelines, regulations
- Strictly manage the CBC's business results and performance compared to the assigned targets
- Other jobs: ther duties assigned by the Regional Director, Regional CIBG Director
PEOPLE MANAGEMENT
- Attract, onboard and retain the right talents for a high- performing team
- Communicate team and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and results to team members
- Manage team performance và provide feedback regularly (following the annual performance management cycle);
- Enable team member’s professional and personal development through capability assessment, training, coaching và feedback, etc.
- Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals
- Responsible for developing talents within the team
- Act as a role model and promote corporate culture at sub- function level
- Understand và communicate relevant HR offerings to team members.
- University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
- Minimum of 8+ years in the field of sales, management and sales promotion in banking and finance for corporate customers, at least 4 years experience in management position
- English: Minimum TOEIC 650 or equivalent
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được thành lập theo Giấy phép Thành lập và Hoạt động số 47GP/KDBH do Bộ Tài chính cấp vào ngày 23 tháng 11 năm 2007, và Giấy phép điều chỉnh mới nhất số 47/GPĐC21/KDBH được Bộ Tài chính cấp ngày 15 tháng 02 năm 2022, do Ông David Tai Wai Wong - Chủ tịch Hội đồng thành viên và Ông Huỳnh Hữu Khang - Tổng Giám đốc làm người đại diện theo pháp luật.
Với tầm nhìn thay đổi cảm nhận của mọi người về bảo hiểm, FWD là công ty bảo hiểm khác biệt, mang đến khách hàng những trải nghiệm mới mẻ, giúp quá trình tham gia bảo hiểm đơn giản, nhanh chóng và dễ dàng hơn với các giải pháp sáng tạo, sản phẩm dễ hiểu được hỗ trợ bởi công nghệ số thông minh.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHXH, BHYT và BHTN theo Luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong và ngoài nước
- Team Building
- Sự kiện
Lịch sử thành lập
- Tháng 6 năm 2016, FWD mua lại Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Great Eastern Việt Nam và chuyển nhượng toàn bộ quyền sở hữu và thương hiệu Great Eastern Việt Nam cho FWD.
- Tháng 11 năm 2016, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam chính thức khai trương trụ sở mới thế hệ hiện đại tại TP. Hồ Chí Minh.
- Năm 2017, FWD tạm dừng mở bán bảo hiểm dành cho công nhân tại Việt Nam và tập trung vào việc phát triển dịch vụ và sản phẩm bảo hiểm cho người tiêu dùng.
- Tháng 6 năm 2023, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được đánh giá là một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Việt Nam, với nhiều sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm đa dạng.
Mission
Với phương châm lấy khách hàng làm trọng tâm, FWD đang từng bước thực hiện sứ mệnh của mình: trở thành công ty bảo hiểm hàng đầu Châu Á Thái Bình Dương và thay đổi hoàn toàn cách khách hàng cảm nhận về bảo hiểm.
Review FWD Vietnam
Sale ra vô như cái chợ. Qui trình 1 đường, cách làm việc 1 nẻo. Nhân sự không chuyên nghiệp.(rv)
Công ty nước ngoài nên phúc lợi ok lắm. Nhân viên thuộc công ty thì không phải bán bảo hiểm gì hết (Fb)
Môi trường công ty thì mình thấy ok đó, công việc mang tính chất cố định, có sẵn quy trình và quy định rõ ràng (Fb)