Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Send English CV
- Job description
· Follow up with Headquarter (HQ) to update Weekly UPR Shipping Schedule for Sales team.
· Review, comment on Domestic Sales Contracts and track file.
· Participate in drafting processes and ISO documentation with SS Manager.
· Update weekly Overdue Payment Reminder to UPR Sales team, send email reminder to bad debt customers every week and work with Debt Trading/ Insurance Companies.
· Attend Weekly and Monthly Pre S&OP Meeting with Sales and cross-functional team, and record MoM.
· Coordinate with specific customers regarding delivery schedule, send COA, necessary documents to customers.
· Verify Documents for Trade Credit Insurance (FY 2025)
· Create Delivery Request, record Customer Complaint Forms (CCF) for UPR disposal items.
· Work with consulttant law company for any issues that arise and check monthly timesheet.
· Coordinate with all related depts to solve issues, logistics & quality controlling.
· Handle Office Admin tasks:
- Make Purchase Request, Payment Request.
- Monitor Daily Car Operation Schedule.
- Make Monthly Timesheet for HCM Office Cleaner.
- Communicate with the landlord for all issues.
· Any other duties as assigned by line Managers.
· Able to handle multitasking independently.
· Provide back up support for tasks from team members.
- Measurement / Key Performance Indicators
· High service quality for internal and external customers (respond time, flexibility).
· Compliance with processes, procedures, and tools.
Yêu Cầu Công Việc
- Education level:
- Mandatory:
· Graduated from Universities in relevant fields of Accounting, IT
· Must be Proficient in Excel and English, both speaking and writing.
- Desirable:
· Prefer candidates from MNC Chemical companies.
2. Experience
- Mandatory:
· Have Experience and knowledge related to Accounting, IT
· Age: 25-30
· At least 03-08 years of experience in Sales Support team.
· Gender: Female/ Male (Male is priority)
- Desirable:
· Have experience in data processing skill, knowledge in reviewing Sales Contracts, processes and ISO documentation….
· Propose testing Excel skills for any candidate without an accounting background.
3. Functional / Technical, Operational, Managerial and Leadership Know How
- Mandatory:
· Good practice of Microsoft Office tools, especially Excel and ERP software knowledge
· Excellent communication & coordination skills
· Highly developed sense of integrity and commitment to Customer Satisfaction
· Exceptional time-management/organizational and prioritising skills
· Sense of responsibility, teamwork, motivated and ambitious
- Desirable:
· Technical and commercial understanding
· Ability to make decisions/Sense of urgency
· Motivating and inspiring
· Willing to learn and develop within the company structure
* BENIFITS:
- Increase salary once a year, 13th salary, probation time is 90% gross salary
- Full participation in insurance & support 24/24 accident insurance for staff
- Other benefits: birthday, wedding, funeral, maternity, children, company founding day, monthly milk for employees, seniority (10 years, 20 years)
- To participate in training courses to improve qualifications
- Other activities and gifts from AK VINA Union
* WORKTIME: 7h30~17h30, Monday - Friday (Saturday & Sunday off)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 30
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được thành lập theo Giấy phép Thành lập và Hoạt động số 47GP/KDBH do Bộ Tài chính cấp vào ngày 23 tháng 11 năm 2007, và Giấy phép điều chỉnh mới nhất số 47/GPĐC21/KDBH được Bộ Tài chính cấp ngày 15 tháng 02 năm 2022, do Ông David Tai Wai Wong - Chủ tịch Hội đồng thành viên và Ông Huỳnh Hữu Khang - Tổng Giám đốc làm người đại diện theo pháp luật.
Với tầm nhìn thay đổi cảm nhận của mọi người về bảo hiểm, FWD là công ty bảo hiểm khác biệt, mang đến khách hàng những trải nghiệm mới mẻ, giúp quá trình tham gia bảo hiểm đơn giản, nhanh chóng và dễ dàng hơn với các giải pháp sáng tạo, sản phẩm dễ hiểu được hỗ trợ bởi công nghệ số thông minh.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ BHXH, BHYT và BHTN theo Luật lao động hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong và ngoài nước
- Team Building
- Sự kiện
Lịch sử thành lập
- Tháng 6 năm 2016, FWD mua lại Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Great Eastern Việt Nam và chuyển nhượng toàn bộ quyền sở hữu và thương hiệu Great Eastern Việt Nam cho FWD.
- Tháng 11 năm 2016, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam chính thức khai trương trụ sở mới thế hệ hiện đại tại TP. Hồ Chí Minh.
- Năm 2017, FWD tạm dừng mở bán bảo hiểm dành cho công nhân tại Việt Nam và tập trung vào việc phát triển dịch vụ và sản phẩm bảo hiểm cho người tiêu dùng.
- Tháng 6 năm 2023, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ FWD Việt Nam được đánh giá là một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Việt Nam, với nhiều sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm đa dạng.
Mission
Với phương châm lấy khách hàng làm trọng tâm, FWD đang từng bước thực hiện sứ mệnh của mình: trở thành công ty bảo hiểm hàng đầu Châu Á Thái Bình Dương và thay đổi hoàn toàn cách khách hàng cảm nhận về bảo hiểm.
Review FWD Vietnam
Sale ra vô như cái chợ. Qui trình 1 đường, cách làm việc 1 nẻo. Nhân sự không chuyên nghiệp.(rv)
Công ty nước ngoài nên phúc lợi ok lắm. Nhân viên thuộc công ty thì không phải bán bảo hiểm gì hết (Fb)
Môi trường công ty thì mình thấy ok đó, công việc mang tính chất cố định, có sẵn quy trình và quy định rõ ràng (Fb)