Mô tả công việc
Position Purpose:
Reporting to the Research and Development Manager for Adult/Feminine Care products, this position will lead product development with guidance for new and/or current feminine care products across Enterprise Markets to achieve consumer preference within a project timeline. The incumbent is involved in all the processes of the development from idea generation through to product commercialization. In doing all these, the incumbent provides support to achieve the Enterprise Market Adult & Feminine Care business objectives and has the responsibility of sharing product and business knowledge.
Ideation and Product Improvement
Work closely with EM marketing teams and R&E teams to generate ideas to develop new products and improve existing products, keeping into consideration product cost, engineering feasibility, product safety, legal, process capability, material availability etc
Provide support on marketing communications for new product benefits and features to consumer.
Qualification and Implementation
Verify any potential issues on material, product design, process feasibility on new product designs
Participate in the development of product test plan and action standards to ensure appropriate qualification has been considered.
Ensure product development efforts are moving in tandem with business and market needs.
Innovative approaches to work processes and products
Think out of the box without being held captive by traditional ideas to aid problem solving
Employ innovative approaches to many short- range problems and broad creative concepts leading to new technical approaches.
Actively research into ways of developing innovative product designs utilizing laboratory facilities and other resources.
Ideas generated are developed into working prototypes via innovative avenues and project objectives are met.
Documentation, invention disclosures and patents
For IP/invention disclosure filing, record traceability and to facilitate knowledge transfer
Good documentation of knowledge and research and development works
File invention disclosures and patent applications to protect creative ideas and protocols developed.
Yêu cầu công việc
Strong knowledge of personal care products and processes.
Willing to travel both regionally and globally, estimated to be 5- 10% of the time.
Integrity within a professional environment.
At least 2 years of relevant working experience in personal care development.
Bachelor or above degree in Science or Engineering.
Dedication to teamwork.
Quyền lợi
Giải thưởng
13th payment
Đào tạo
Training for all employees
Awards for best employees
Thưởng
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-12-21 02:45:03
Thành lập vào ngày 26 tháng 07 năm 2001 và chính thức đi vào hoạt động từ năm 2004. Sau nhiều năm hoạt động, Công ty TNHH thực phẩm Đông Đô (Đôi Đũa Vàng) đã không ngừng phát triển lớn mạnh để trở thành thương hiệu hàng đầu Việt Nam với vị trí vững chắc trên thị trường, chuyên phân phối các mặt hàng thực phẩm đông lạnh có chất lượng và dinh dưỡng cao.
Hướng đến mục tiêu phát triển bền vững, Đôi Đũa Vàng liên tục thấu hiểu mong muốn của khách hàng, thay đổi và cải tiến về công nghệ đưa đến thị trường những dòng sản phẩm hoàn hảo nhất
“Trở thành doanh nghiệp chế biến và cung cấp thực phẩm hàng đầu Việt Nam, có đủ năng lực quản trị để thích ứng với quá trình toàn cầu hóa.