The Position
We advance science so that we all have more time with the people we love.
As the Applications specialist, you play a key role to provide delight customer services via training, consulting and troubleshooting. As a member of our team, you will be primarily responsible for providing application support to the existing and new customers. You will work in close collaboration with customers and internal stakeholders including the sales, marketing teams… This is a 100% field position.You can support customers onsite or remotely/by phone at Customer Support Center.
Your Opportunity
- Conducts operator and application training for customers and internal staff
- Provide remote and on-site technical and troubleshooting support for patients and healthcare professionals, understanding their needs, and following all the systems and procedures established with a sense of urgency and customer centricity
- Ensures all activities are promptly and accurately key-in to Rexis in accordance with the specifications of the internal quality guidelines
- Monitor and escalate the complaints, identify complex, intermittent or infrequent equipment failures. Manage complaints in cooperation with second level support, including communication with customers and colleagues.
- Prepare and update documents including training materials and internal technical documents per request from internal and customers, actively contribute ideas to optimize business relevant information and work processes and to delight customer services.
- Support for in-house training, product demonstration, product evaluation/trials/study for key customers and reference sites
- Present as service ambassador of Roche Diagnostic and build trust, connection with customers and internal stakeholders by strong and effective communication skills in Vietnamese and English
- Master / Bachelor’s Degree in either Health/Science/Medical Technology or related discipline from a recognized university
- At least 2-3 years of relevant experience in clinical laboratories
- Experiences with cobas systems, quality management and quality certification programs shall be added advantages
- Core competency including adaptability, continuous learning, leadership potential, critical thinking, initiative, collaboration, resilience, results-oriented mindset, creative problem solving, sense or urgency, time management, good communication skills, abilities to work as an independent contributor and as a team member are required
- Other skills: presentation skill, analytic skill, training skill, office skill, project management
- Language: English and Vietnamese
At Roche, more than 100,000 people across 100 countries are pushing back the frontiers of healthcare. Working together, we’ve become one of the world’s leading research-focused healthcare groups. Our success is built on innovation, curiosity and diversity.
Roche is an Equal Opportunity Employer.
Khi mở cửa hàng đầu tiên vào năm 1973, công ty đã quyết định lựa chọn “FamilyMart” để đặt tên cho cửa hàng với một mong muốn chân thành rằng khách hàng của công ty, hệ thống cửa hàng nhượng quyền thương mại và trụ sở chính của CÔNG TY TNHH CỬA HÀNG TIỆN LỢI GIA ĐÌNH VIỆT NAM sẽ phát triển với nhau như một gia đình. Trong giai đoạn tiếp theo, chúng tôi không ngừng nỗ lực để trở thành nhà cung cấp hạ tầng sống tốt đẹp hơp và làm việc chăm chỉ để đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng theo sự thay đổi cấu trúc xã hội. Đồng thời, chúng tôi quyết tâm điều chỉnh mô hình kinh doanh nhằm đẩy mạnh đặc tính thuận lợi của những cửa hàng lân cận.
Chính sách bảo hiểm
- Đóng BHXH với mức 100% lương trên HĐLĐ.
Các hoạt động ngoại khóa
- Được tham gia các hoạt động ngoại khóa của công ty
Lịch sử thành lập
- 07/2013: Khai trương cửa hàng đầu tiên tại Saigon Sky Garden (20 Lê Thánh Tôn, TP HCM) sau khi đã tái cơ cấu.
- 02/2014: Cửa hàng đầu tiên tại Bình Dương được khai trương tại Ký túc xá, khu B, Đại học Quốc gia Việt Nam.
- 06/2016: Đi vào hoạt động cửa hàng FamilyMart đầu tiên tại Vũng Tàu, thời điểm này số lượng các cửa hàng của FamilyMart đạt mốc 100 cửa hàng.
- 01.2019: FamilyMart Việt Nam vinh dự được nhận giải thưởng “Dịch vụ được yêu thích nhất (Most Favorite Service)” do độc giả của cẩm nang Kilala – Cẩm nang về văn hóa, du lịch Nhật Bản dành cho người Việt – bình chọn.
Mission
Sứ mệnh của chúng tôi là mang cửa hàng FamilyMart đến gần hơn với mọi người và luôn tạo cho khách hàng cảm giác thoải mái, thân thiện như chính thành viên của gia đình mình.
Tầm nhìn của chúng tôi hứa hẹn sẽ đem lại một cuộc sống chất lượng tốt đẹp hơn nhằm đền đáp sự tin tưởng của tất cả mọi người ở mọi lứa tuổi, mọi khu vực, mọi quốc gia nơi FamilyMart có mặt. Ngoài ra, chúng tôi cũng không ngừng phấn đấu để trở thành một bộ phận không thể thiếu đối với xã hội.