Mô tả công việc
Responsible for the generation of order income and revenue from new and existing large and medium customers mainly through customer visits or industry events. Responsible for region/ area, portfolio or a cluster of customers defined in the sales plan.
- Meets and exceeds sales target: generation of order income and revenue from new and existing large and medium customers as defined in the sales plan.
- Develops and maintains a customer focused list (together with Area Sales Manager) by proposing focused customers and business opportunities based on marketing leads, own opportunities, certificate expiry lists, market knowledge, etc.
- Identifies solutions for customer needs, if necessary with the involvement of Subject Master Experts.
- Generates new leads (e.g. on fairs) and converts assigned sales leads generated by e.g. marketing or other channels.
- Executes customer visits and or visits of industry events.
- Acquires new customers.
- Maintains / grows customer loyalty and ring-fences critical business through regular customer interaction and visits.
- Maintains positive relationships with existing customers to up-sell the service portfolio.
- Recovers lost customers.
- Documents all activities in the relevant TR IT tools
- Responsible for the on-time delivery, quality and follow-up of the quotation according to the customer needs.
- Follows up on quotations with customer (can be delegated to sales support).
- Conducts the final negotiation of quotation and contracts with the customer in collaboration with relevant
stakeholders / P&L responsible persons and in line with TR requirements.
- Supports in the cash collection of unpaid / overdue invoices for the customers for which (s)he is responsible. Contact for cross-BF (Business Function) / cross-BS (Business Stream) inquiries from other Sales colleagues.
- Monitors market and competitors.
- Conducts sales analytics in area of responsibility.
- Participates in regular sales reviews with the disciplinary Supervisor.
- Supports the Area Sales Manager in defining the yearly sales plan.
Yêu cầu công việc
- University degree
- At least 2-5 years of experience in related area
- Ideally first experience inCSRaudit, Social Compliance
- User knowledge in MS Office, Salesforce.com.
- Proven track record in sales.
* Consultative Sales:
- Pronounced technical comprehension in the field / related area.
- Pronounced ability for self-motivation.
- Ability to meet deadlines without supervision.
- Excellent selling and negotiation skills.
- Superb interpersonal skills.
- Time management and prioritization skills.
- Business orientation, result orientation, services
Quyền lợi được hưởng
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
GIỚI THIỆU CHUNG
PDCA là tổ chức đào tạo và tư vấn bài bản nhất về Hệ thống và Quy trình giúp chủ doanh nghiệp đi lên từ nghề Tự động hóa để Giải phóng lãnh đạo.
PDCA LÀ AI?
PDCA là trường đào tạo CHỦ DOANH NGHIỆP bài bản đầu tiên tại Việt Nam, chuyên tổ chức đào tạo và tư vấn giúp giải phóng lãnh đạo doanh nghiệp vừa và nhỏ, đi lên từ nghề bằng giải pháp tự động hóa và các mô hình tăng trưởng bền vững theo phương pháp cầm tay chỉ việc.
PDCA là nơi các chủ doanh nghiệp có thể tìm thấy các giải pháp hỗ trợ tốt nhất cho doanh nghiệp của mình.
TẠI SAO LẠI ĐẶT LÀ PDCA?
Với tên gọi lấy cảm hứng từ một chu trình quản lý, PDCA hướng tới việc đồng hành, hỗ trợ các doanh nghiệp Việt Nam xây dựng một cộng đồng doanh nghiệp hoạt động bài bản, phát triển, tự động để nhân bản doanh nghiệp, hướng tới đi kinh doanh quốc tế.
LÝ DO PDCA RA ĐỜI?
PDCA ra đời dựa trên chu trình quản lý Plan – Do – Check – Act, dưới sự dẫn dắt tài tình của chủ tịch Hoàng Đình Trọng – tác giả của 2 cuốn sách bán chạy “Sách Giải phóng lãnh đạo” và “Tự động hoá doanh nghiệp”. Bằng những thành tích và giá trị đóng góp cho cộng đồng, ông đã được vinh danh top 10 lãnh đạo doanh nhân tiêu biểu và được chủ tịch nước trao tặng bằng khen năm 2015.
Với hơn 12 năm kinh nghiệm và sau rất nhiều thất bại với 8 lần “đập đi xây lại” công ty, ông thấu hiểu những khó khăn và mong muốn xây dựng lại các tổ chức một cách bài bản hơn. Và PDCA đã ra đời trong nỗi trăn trở và khát vọng nâng tầm các doanh nghiệp. Sau gần 6 năm tổ chức, với rất nhiều giải pháp đào tạo online, offline, các ấn phẩm sách, các tài liệu hướng dẫn theo phương pháp cầm tay chỉ việc nhằm giúp các nhà quản lý, các lãnh đạo có tư duy làm doanh nghiệp bài bản.