A. RESPONSIBILITIESINCLUDE:
B1.Supplier development and price negotiation:
· Sourcealternative parts, suppliers, ensuring supply continuity, product quality,competitive cost.
· Negotiatewith suppliers for achievement of competitive purchasing price, on timedelivery, and improvement on other commercial terms.
· ConductRFQ, RFP for assigned material/ parts/equipment.
· Makeprice comparison based on TCA, TCO methodology for supplier selection proposal.
· Auditsuppliers following a defined process.
B2.Purchasing work:
· Reviewmaterial requirement then process order in ERP via Purchasing Dashboard
· Monitor,propose solutions for missing parts and update ETA/delivery status of missingparts in GSS system as well as coordination with Logistics, Accounting Dept toget earlier part delivery.
· Followup and expedite orders to ensure parts arrived on time as scheduled.
· Checkshipping documents such as INV, PL, BL/AWB then inform the pickup schedule to thelogistics team and schedule payment with Accounting Dept.
· Maintainpurchasing master data in GSS: unit price, MOQ, UoM, lead time and other tradeterms...
· Measuresupplier performance according to approved process.
· And,support material planning work
B3. Supervisory tasks: Supervise team members in the process of implementationof purchasing and importing to ensure on time delivery ofparts/equipment/material for production, reducing risks in ordering, importingprocess, saving costs.Yêu Cầu Công Việc
Prior experience in purchasing operation management for a large number of items and supplier development for at least five years is critical.
Good negotiation skills both in English and Vietnamese
Good skills of working with Excel spreadsheet.
University, college graduation or the like is required. Preferably, candidate graduated from Foreign Trade University, Famous Technical University, Supply Chain Certification.
Prior experiences in handling purchasing for technical parts, indirect items, chemicals is desirable.
Can do attitude
Open minded person
Demonstrated ability to learn new things quickly and apply them in daily work effectively.
Familiar with multiple tasks handling.
Familiarity with working with ERP systems for purchasing functions.
Team management skills
Được thành lập bởi Tập đoàn Jinyu Tire - một doanh nghiệp chuyên nghiên cứu phát triển sản xuất lốp xe du lịch, lốp xe tải, lốp xe bus của Trung Quốc.
Tập đoàn Jinyu Tire được thành lập vào năm 1995 có trụ sở chính ở Thanh Đảo, Trung Quốc với vốn điều lệ là 500 triệu USD, hiện có 3 nhà máy sản xuất.
Tháng 2/2020 nhà máy Việt Nam được khởi công xây dựng với vốn điều lệ là 70 triệu USD, dự kiến sản lượng trung bình 2 triệu lốp TBR trong giai đoạn 1 và giai đoạn 2 (chưa cập nhật). Công ty đang hướng đến mô hình sản xuất tự động hóa, hiện đại hóa và sử dụng các công nghệ tân tiến nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1995
Mission
Là nhà cung cấp cho khách hàng sự trải nghiệm và sản phẩm có giá trị tốt nhất, đáng tin cậy trong ngành công nghiệp lốp xe thế giới