Mô tả công việc
Other Duties:Perform other administrative and operational duties as assigned by the Head of Academic Services.
Consultation and Guidance:Advise parents on academic programs across the school system to ensure the best and most suitable choices for each student.
Service Termination:Record and promptly notify relevant departments when a student ceases to use the services.
Team Participation:Contribute effectively to the service team&039;s goals by completing tasks accurately and on time.
Operational Assistance:Assist with non- academic aspects of procedures, including handling student complaints, appeals, timetabling, timesheets, re/enrollments, class management, and attendance (recording late arrivals and early dismissals).
Student Status and Data Management:Track student status (new, current, deferred, withdrawn, etc.), update student results, and manage statistical data for reporting.Support contacting parents to ensure timely tuition fee payments.Manage student- related information, including administrative support for examination preparation, attendance lists, result updates, report card issuance, and updates to academic records and special events (discipline, reprimand, reward, etc.).Ensure data management aligns with MOET, Ontario, IB, and AP criteria and policies.
Collaboration:Collaborate with other administrative staff within and outside the ASO to ensure smooth execution of administrative duties.
Confidentiality and Compliance:Maintain confidentiality and integrity while ensuring compliance with legislative reporting requirements of student records.
Communication:Ensure accurate and timely communication with clients on all requests, including advising students and parents.Utilize persuasion skills when dealing with internal and external contacts.
Administrative Support:Provide assistance with events (Parent events, New Teacher Orientation, Graduation, etc.) and workshops.Prepare supporting documents for students, such as confirmation letters and copies of report cards, when required.Manage related administration tasks.
Translation and Interpretation:Provide interpretation and translation services for the Leadership team and teachers during meetings with parents.Draft, translate, and distribute letters to parents within the system.
Team Supervision and Reporting:Directly supervise the ASO team.Report to and follow directives from the Head of Academic Services.
Yêu cầu công việc
Ability to organize work independently while also being an effective team player.
Strong observational skills and the capability to address and resolve issues quickly and effectively.
Experience in supervising a team and managing administrative functions.
Bachelor’s degree in Administration, Education, or a related field. A master’s degree or relevant certification is a plus.
Careful, meticulous, and well- organized with a commitment to maintaining confidentiality.
Proficiency with office computer systems and software.
Strong communication skills and a high level of professionalism.
Demonstrated ability to handle multiple tasks simultaneously and solve problems efficiently.
Excellent verbal and written communication skills in English and Korean.
At least 5- 7 years of experience in a similar administrative role, preferably within an educational institution.
Possess a proactive, can- do attitude.
Quyền lợi
Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Đồng phục, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm, CLB thể thao
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-27 02:45:03
CÔNG TY TNHH PANASONIC VIỆT NAM là công ty 100% vốn nước ngoài đầu tiên giữ vai trò Công ty Chủ Quản tại Việt Nam.Tập đoàn Panasonic tại Việt Nam gồm tám công ty bao gồm Panasonic Việt Nam và bộ phận kinh doanh trực thuộc Panasonic Sales Việt Nam (PSV), Trung tâm nghiên cứu và phát triển (PRDCV), năm công ty sản xuất bao gồm Panasonic AVC Networks Việt Nam (PAVCV), Panasonic Appliances Việt Nam (PAPVN), Panasonic System Networks Việt Nam (PSNV), Panasonic Industrial Devices Việt Nam (PIDVN), Panasonic Life Solutions Việt Nam (PLSVN), và công ty bảo hiểm Panasonic Insurance Service Việt Nam (PISVN). Tập đoàn có tổng số nhân lực khoảng 7,000 người. Panasonic lấy yếu tố con người làm trung tâm. Vì vậy chế độ phúc lợi của chúng tôi đảm bảo rằng công dân Panasonic được chăm lo về mặt cá nhân, tài chính, và nghiệp vụ. Bạn quan tâm muốn trở thành một phần của Tập đoàn Panasonic tại Việt Nam có thể gửi hồ sơ (Tiếng Anh) về địa chỉ email của phòng Nhân sự kết nối và nhận những thông tin nghề nghiệp hấp dẫn nhất!
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Nghệ thuật
- Tình nguyện
Lịch sử thành lập
- 2006: Thành lập Công ty
Mission
Nâng cao chất lượng cuộc sống của người dân Việt Nam.
Review Panasonic Vietnam Co., Ltd.
Kỹ sư(GL)
Chế độ phúc lợi tốt(IT)
Môi trường tốt(IT)