Mô tả công việc
With the business environment is ever changing, Finance function is called to become more strategic focus. With the establishment of the Finance Business Service, a regional platform that not only overcoming the sub-scale issue in-market, built on virtual competencies model comprising critical corporate functions and business capabilities, but also allow us to create headroom and re-invest in capabilities that help to realize Chanel 2024 vision.
Under this new target operating model, all transactional activities will be migrated into Finance Business Service Team. In order to ensure the quality of our service, we need to look for a high caliber Accountant to support AP/AR Manager (cluster) to perform the invoice processing for market(s) in Asia.
Key Responsibilities:
• Reporting to our cluster Finance Managers - Accounts Payable/Receivable and the incumbent will be responsible to perform the invoice processing in Asia markets:
• Perform daily defined AP processing tasks based on identified RACI for transactional processing and accounting activities such as invoice posting, payment processing, the preparation of the appropriate offsetting entries and appropriate documentation.
• Understand hand-offs between individuals / systems and interfaces
• Perform daily Accounts Receivable operation and deliver exceptional services to Asia countries and accounting activities such as sales order, payment reconciliation between system, RCV wholesale settlement, Sales report to landlord, cash collection, consignment, month end aging, TM1 sales reconciliation etc.
• Handle general enquiries from external parties (e.g. vendors/customers) and business users
• Practise CHANEL's internal controls (manual and automated) at transactional level
• Escalate inappropriate behaviour / activities (e.g. professional / ethical misconduct, non-compliance with policies), if any
• Assist AP& AR Finance manager to drive for process efficiency & trade working capital improvement
• Able to articulate system issues clearly to subject matter experts to ensure solutions can be identified and implemented
• Comfortable with learning new system tools & Able to adopt technological tools in business processes to meet job requirements
• Provide system training to business users in AP and AR processes.
Yêu cầu công việc
• University degree or equivalent
Work Experience
• Minimum 3 years working experience
• Worked in Shared Service Center is an advantage
• Solid expertise / operational know-how of procure-to-pay processes and understanding of market specificities
• Experience in operational know-how of all other finance processes are an advantage
Required Competencies
• Embrace challenges to develop new skills and take on new responsibilities
• Learn from personal mistakes and apply learning from experiences
• Work together with fellow team members toward a common goal
• Support fellow team members in day-to-day work
• Understand and respect the differences in team members' background, skills, interests, and motivations to work together more effectively
• Convey facts and information clearly and accurately
• Respond to stakeholder concerns promptly and in a professional manner
• Conduct assessments to address problems. Identify suspicious patterns in financial data and raises relevant issues and concerns with higher level management
• Demonstrate determination to achieve goals over time and resists pressure to give up until goal has been attained
• Demonstrate ability to acquire new knowledge and skills to adapt to change
• Experiment and redefine complex business issues through constant clarification of audience needs and questioning
• Seek new methods of working that could result in higher productivity even if the outcome is not guaranteed
• Languages: Must be able to read, write and understand both local and English language
Quyền lợi được hưởng
15 days paid Annual Leave
Nghỉ phép có lương
Private health insurance for employee and dependents
Siêu thị Điện máy HC trực thuộc công ty TNHH Thương mại VHC được thành lập năm 2006, trải qua 16 năm phát triển HC đã trở thành thương hiệu quen thuộc trong tiềm thức người tiêu dùng khắp Việt Nam. Với hệ thống hơn 40 chi nhánh khắp các tỉnh thành cùng mô hình kinh doanh Online phủ sóng mạnh trên các kênh điện tử, HC đã trở thành một trong những siêu thị điện máy uy tín hàng đầu, được hàng triệu người tin dùng và lựa chọn.
HC được coi là hệ thống Siêu thị điện máy có diện tích lớn nhất Việt Nam với diện tích mặt sàn trưng bày từ 1000 – 4000m2 với đầy đủ hệ thống kho bãi, logistics phụ trợ, phân phối hơn 20.000 sản phẩm điện máy: Điện tử, Điện lạnh, Gia dụng, ICT&Mobile từ các hãng nổi tiếng trên thế giới như Samsung, Electrolux, LG, Toshiba, Panasonic…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định của nhà nước
- Chế độ Bảo hiểm tai nạn lao động, bệnh nghề nghiệp, tử tuất theo quy định của luật lao động.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động văn hóa, thể thao, văn nghệ
- Team building
- Tham quan, du lịch trong và ngoài nước theo chính sách riêng của Công ty.
Lịch sử thành lập
- Năm 2006, Công ty TNHH Thương mại VHC được thành lập
- Năm 2010, Siêu thị Điện máy HC khai trương siêu thị đầu tiên tại Hà Nội
- Năm 2015, Siêu thị Điện máy HC mở rộng quy mô với hơn 50 siêu thị trên toàn quốc
- Năm 2018, Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Top 100 Doanh nghiệp tiêu biểu Việt Nam
- Năm 2019, Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Thương hiệu Việt Nam uy tín
- Năm 2020: Siêu thị Điện máy HC đạt giải thưởng Top 100 Doanh nghiệp phát triển bền vững Việt Nam
Mission
Xây dựng và phát triển chuỗi cung ứng sản phẩm điện máy rộng khắp Việt Nam. Nâng cao chất lượng cuộc sống cho hàng triệu người dùng Việt với các sản phẩm chất lượng và chính sách phục vụ khách hàng tận tâm, uy tín
Review SIÊU THỊ ĐIỆN MÁY HC
Nơi làm việc hiệu quả, tính cạnh tranh cao
Tạm ổn, thích hợp cho người lớn tuổi
Điều kiện làm việc tốt, có khả năng phát triển