The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
- PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
- Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
- Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
- Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
- Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.
Organizational cultural work
- Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
- Be an example in building and strengthening corporate culture.
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
- Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
- Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.
Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Foreign Language (English): According to the Bank's regulations
- 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management
Công ty TNHH Thương Mại XNK Fani kinh doanh lĩnh vực Ngành Giấy, ngành máy in đơn hàng, ngành hàng mẹ và bé. Trong bối cảnh xã hội hiện nay thì dịch vụ cung cấp giấy in đang là một trong số những dịch vụ nổi trội, có rất nhiều sự lựa chọn khác nhau. Ngoài những sự lựa chọn hợp lý thì trên thị trường cũng có rất nhiều những công ty đặt lợi ích lên trên đạo đức. Nếu như bạn đang muốn tìm một công ty quan tâm đến cảm nhận của khách hàng, luôn muốn khách hàng có những trải nghiệm tuyệt vời, tốt nhất thì bạn có thể đến với công ty TNHH Fani.
Được thành lập từ năm 2016 cho đến nay công ty chúng tôi đã ngày càng được mở rộng, ngày càng được nhiều khách hàng ưa chuộng. Hiện tại, trong thời gian sắp tới công ty đang đề ra mục tiêu sẽ trở thành một trong số những công ty đi đầu về ngành dịch vụ cung cấp giấy in. Đến với công ty chúng tôi bạn sẽ được hưởng rất nhiều lợi ích như sẽ được học tập và làm việc trong môi trường chuyên nghiệp, đội ngũ nhân viên năng động, sáng tạo cập nhật không ngơi nghỉ. Với lãnh đạo có kinh nghiệm nhiều năm trong lĩnh vực giấy in.
Với sứ mệnh cung cấp cho người tiêu dùng sản phẩm tốt nhất, nhân viên công ty không ngừng cố gắng. Lãnh đạo công ty không ngừng học hỏi hằng ngày để có thể đáp ứng được nhu cầu của khách hàng, đem đến cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất.